vertailua mittatilauspuvuista?

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
sku
Posts: 102
Joined: 10.6.2008 14:59:09
Location: Kotka

vertailua mittatilauspuvuista?

Postby sku » 14.9.2010 18:33:33

Olisi tarkotus tilata puku vaimolle, ja itellä on kokemusta vain Mareasta ja Elloksesta. Ellos on mielestäni näistä kahdesta hiukan heikompi esitys. Elloksen puvussa oli tuo leuan kuoppa leikattu jotenkin törösti, se jää poimulle, muuten ihan jees. Mareassa kokonaisuus on ollut vakuuttavaa.

Muita on ainakin Topsub Polosub Merou yms. joku varmaan puuttuu.

Kinnostaisi tietää onko millaista laatua näillä yllä mainutuilla ja mieluiten vertailevaa tietoa, eikä vaan tää on paras läppää. :?:

#5

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 14.9.2010 20:46:44

Terve!

Itsellä ei ole muuta kokemusta mittapuvuista kuin kesällä tilaamani PoloSub. Tätä ennen käytin 4 vuotta Omerin hyllypukua enkä enää aio käyttää muuta kuin Polon pukuja. Puku istuu mielettömän hyvin päällä ja tuntuu kuin ei olisi mitään päällä, materiaali on hyvin venyvää. Puvusta en ole löytänyt mitään valittamista. Nikke ja Tomppa voi laittaa kans kokemuksia Polon puvuista.

http://www.polosub.com/

Varmasti Mareakin aika samalla linjalla, mutta mulla on tökkinyt se merkki jostain syystä ja oli mielenkiintoista kokeilla jotain muuta. Seuraava puku tulee olemaan myöskin PoloSub ja tilaus lähtee parin kuukauden sisällä. Niillä on Forza Tre malli jossa on 1mm kumipinta. Kestää hyvin runtua ja venyy samalla. Juuri tuon ajattelin tilata niin voi vapaasti juosta pitkin metsiä skaboissa.

http://www.youtube.com/watch?v=VDiWWpyUIy0

Pistäkää infoa jos joku haluaa mukaan tilaukseen

Edu

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 14.9.2010 21:26:08

Polot vaikuttaa hivenen hinnakkailta. Tosin en osaa sanoa paljonko esim. Marean puvut maksaa. Osaako joku valistaa nykyhinnoista?

coppis
Posts: 63
Joined: 14.7.2006 18:16:28

Postby coppis » 14.9.2010 21:40:41

jussian wrote:Polot vaikuttaa hivenen hinnakkailta. Tosin en osaa sanoa paljonko esim. Marean puvut maksaa. Osaako joku valistaa nykyhinnoista?


Joo, on noi Polot kyllä selkeesti jo lähtöhinnoiltaan vähän tyyriimpiä, mutta tosiaan aika hifiä jälkeä. Hitsi kun meikällä ei oo enää Osvaldon maileja tallessa kun tilasin viime pukua Marealta, mutta jotain osviittaa voin antaa. Apnea Comp mustana 6,5mm lähtöhintana n. 240e. Camotus tuo 40e lisää! Mundialin kohdalla lähtöhinta n.200e ja camotus maksaa alta 10e. Sharkskin aika samoissa hinnoissa muistaakseni Apnean compin kanssa. Joku vakkariasiakas voi varmaan tarkennella ja antaa muista infoa.

Manne varmaan vois antaa jotain infoa noista Meroun hinnoista. Ainakin Tapsa niitä on kovasti kehunu ja vaikuttavat ihan kohtuu hintaisiltakin. Commandon paksummat mallit erityisesti kiinnostaisi.

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 15.9.2010 0:24:40

mulle on aivan sama, mitä se maksaa, kunhan rinnassa lukee polosub!
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-

http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 15.9.2010 12:46:44

tomppa wrote:mulle on aivan sama, mitä se maksaa, kunhan rinnassa lukee polosub!


Siun ei tarttekaan ajaa 600km sivu kaikkiin kisoihin. No, totuuden nimissä Lahteen ja Kotkaan tulee vaan 350km sivu.

Asiaan. Meroun hintapolitiikka kyllä kiinnostaisi myös.

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 15.9.2010 12:46:44

tomppa wrote:mulle on aivan sama, mitä se maksaa, kunhan rinnassa lukee polosub!


Siun ei tarttekaan ajaa 600km sivu kaikkiin kisoihin. No, totuuden nimissä Lahteen ja Kotkaan tulee vaan 350km sivu.

Asiaan. Meroun hintapolitiikka kyllä kiinnostaisi myös.

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 15.9.2010 14:08:35

jussian wrote:
tomppa wrote:mulle on aivan sama, mitä se maksaa, kunhan rinnassa lukee polosub!


Siun ei tarttekaan ajaa 600km sivu kaikkiin kisoihin. No, totuuden nimissä Lahteen ja Kotkaan tulee vaan 350km sivu.

Asiaan. Meroun hintapolitiikka kyllä kiinnostaisi myös.


ei tarvikkaan, kun en kaikkia kisoja käy läpi
:evil:

eivaan on tosissaan hyvä puku tuo 7mm polo, vaikka ei muista kokemusta olekaan, niin luultavasti pysyn merkkiuskollisena, vaikka se nyt maksaa satkun enemmän kun jonku muun valmistajan. Ei tarvi sit ainakaan miettiä, et olisko se kalliimpi ollu sittenkin parempi.
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-



http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

vbn
Posts: 6
Joined: 29.7.2010 13:50:16
Location: HKI

Postby vbn » 15.9.2010 14:26:14

Terve,

Miten on, onko noissa Polosubin puvuissa kumpi housuvaihtoehto suositeltavampi?

(Olin jo päättänyt, että tilaan Marean Mundialin mutta nyt alkoi kiinnostai toi Polosubin Forza tre.)

User avatar
laban
Posts: 90
Joined: 25.7.2009 13:27:09
Location: vaasa

Postby laban » 15.9.2010 15:10:14

Itseä kiinnostais toi polosubin tarjoama thermocell-sisäpinta. Onko kenelläkään mitään hajua pitääkö tommonen lämpimänä? itse saanut ihottumaa ja kutinaa vähän joka paikkaan kun välillä tulee käytyä 4 krt viikossa vedessä kylvettyä pari tuntia saippuavedessä.

ilmeisesti toi thermocell on jotain matskua joka pitäis lämpimänä sekä mahdollistais pukemisen kuivana

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 15.9.2010 17:59:27

laban wrote: itse saanut ihottumaa ja kutinaa vähän joka paikkaan kun välillä tulee käytyä 4 krt viikossa vedessä kylvettyä pari tuntia saippuavedessä.


Mie oon siirtynyt pesemään puvun lähes joka käytön jälkeen. Suosittelen.

User avatar
Eliel
Posts: 64
Joined: 13.9.2006 20:11:54
Location: Kerava

Postby Eliel » 15.9.2010 18:02:56

Moe!

Mulla on ollut mun Marean sharkskin puvussa tollanen vastaava "thermocell" sisäpinnoite. Mikäli se on yhtään samanlainen kuin marean versio, voin sanoo että siitä on vaan julmetusti haittaa, ei just mitään hyötyä. Ainakaan mulla pinnoite ei mahdollistanut puvun päällelaittamista kuivana. Ehkä jos oli viileä ilma eikä hikoillut yhtään ja puku 100% kuiva operaatio saatto onnistua talkilla. Kuitenkin puvun liukkaus märkänä oli olematon, eli vaati hulluna liukastetta että sai päälle, ja ennen kaikkea että sai pois! Kerran ranskassa kun ei ollut saippuavesipulloa messissä revin puvun ihan huolella, koska se ei vaan suostunut luistamaan pois. Lämmittävyydessä en oo huomannut mitään eroa.

Jos iho kärsii, kokeile saippuaveden tilalla hoitoainetta puvun päällepukemiseen. Läppä on se että ensin kastelee puvun (merivesi käy hyvin) sit sitä hoitoainetta raakana pukuun, levittelee vähän, ja puku päälle. Menee päälle ku veitsi vanhaan ihmiseen. Esim. Xtra hoitoaine on jees, maksaa kai euron puolelta litralta ja on iholle paaaaaaljon hellempi kun esim. legendaarinen linna-shampoo!

Tsemppii,

E

User avatar
sku
Posts: 102
Joined: 10.6.2008 14:59:09
Location: Kotka

marea sharksins

Postby sku » 15.9.2010 21:23:40

Joo samoilla linjoilla elielin kanssa, thermometal pinnassa ei suuria plussia, uutena sai kuivana päälle, talkilla menee vieläkin parin vuoden käytön jälkeen ihan ok päälle. tossa pois ottamisessa pitää mulla ainakin olla liukastusta ulkopinnalla, että luistaa kaksinkerroin hartioiden yli. Luulisin saman ongelman olevan vähän kaikilla ulkoa kumisilla puvuilla, kun kumi kääntyy kumia vasten.

Tosta poolon matskusta? onko se repeämätöntä ihan oikeesti, vai lähellä sharkskiniä? pitänee vähän puristella teidän pooloja tuolla kisoissa :twisted:

User avatar
laban
Posts: 90
Joined: 25.7.2009 13:27:09
Location: vaasa

Postby laban » 15.9.2010 21:23:50

jussian wrote:
laban wrote: itse saanut ihottumaa ja kutinaa vähän joka paikkaan kun välillä tulee käytyä 4 krt viikossa vedessä kylvettyä pari tuntia saippuavedessä.


Mie oon siirtynyt pesemään puvun lähes joka käytön jälkeen. Suosittelen.


kyllä mä puvun joka kerran jälkeen huuhtelen, mutta mitä tarkoitat pesulla, laitatko jotain pesuainetta sekaan?

eliel, juu täytyy kokeilla tota hoitoainetta! :)

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Re: marea sharksins

Postby tomppa » 15.9.2010 21:42:14

sku wrote:Joo samoilla linjoilla elielin kanssa, thermometal pinnassa ei suuria plussia, uutena sai kuivana päälle, talkilla menee vieläkin parin vuoden käytön jälkeen ihan ok päälle. tossa pois ottamisessa pitää mulla ainakin olla liukastusta ulkopinnalla, että luistaa kaksinkerroin hartioiden yli. Luulisin saman ongelman olevan vähän kaikilla ulkoa kumisilla puvuilla, kun kumi kääntyy kumia vasten.

Tosta poolon matskusta? onko se repeämätöntä ihan oikeesti, vai lähellä sharkskiniä? pitänee vähän puristella teidän pooloja tuolla kisoissa :twisted:


ei sen repeämättömämpi ole kuin mikään muukaan "nahkapintainen".
erittäin joustavaa materiaalia ja aivan täydellisen tuntuinen päällä.
mun puvulle tuli muistaakseni hintaa 334e ja toimitus päälle 60e, joka jaettiin edun ja nikken kanssa, joten ei se nyt niin kamalan kallis ole jos parikin vuotta kestää.
Mun seatec(hyllypuku) alkaa olla kahden vuoden jälkeen aika riekaleina, vaikka siinä kangaspinta onkin ja hankalampi sitä on liimailla.

Lauri: ei mitään pesuaineita, jotku pesee myös koneessa, mä en ole sitä tehnyt, kun pelkään, että kalan (kusen) haju häviää.
ainoastaan huolellinen vesipesu dyykin jälkeen, ja vielä tärkeämpää on kuivattaminen.
Toi mika meidän porukoista kärsi kans kutinasta ja ilmeisesti vähän ainakin helpotti, kun hommas just sellasen vaikeasti riisuttavan talkilla puettavan vitun hankalan puvun.
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-



http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 15.9.2010 23:13:43

laban wrote:kyllä mä puvun joka kerran jälkeen huuhtelen, mutta mitä tarkoitat pesulla, laitatko jotain pesuainetta sekaan?


Pesukoneeseen, hieno- tahi käsinpesu, 30 astetta tai kylmä vesi, vähän sopivaa pesuainetta ja eikun pyörimään. Paljon kivempi pistää puku päälle kun tietää ettei ne kuset oo muhinu siellä edellisen keikan jäljiltä...

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 16.9.2010 10:12:34

Terve!

Polon housuina mulla on ollut se lyhyt malli. Pelittänyt hyvin. Pidempi malli kannattaa varmaan ottaa jos haluaa pisetten.


Mulla ei siis vielä ole tota Forza Tre mallia vaan tavallinen smoothskin. Kyllä se on runtua ottanut ja pari kertaa paikaanut sen mutta en kyllä varo pukua yhtään vedessä ja maalla. Tän vuoksi ajattelin ottaa seuraavaksi puvuksi Forza Tre mallin.

kuore
Posts: 14
Joined: 5.10.2009 11:38:50

Postby kuore » 16.9.2010 13:09:32

Mullekin oikein kurssilla kaupattiin linnashampoota hyväksi liukasteeksi märkäpuvulle ja jotkut kehuu suihkugeeliä...hei haloo,mikä tahansa hiusten pesuun tarkoitettu aine irrottaa rasvan jo nopeassa pesussakin,saati tuntien liotuksessa.

Iho tarvitsee sen suojaavan rasvan toimiakseen. Hoitoaine tai joku bodylotion tai muu emulsiotyyppinen rasva on hellää iholle...mutta tuskin puvulle. Mulle on oma nahka lähinnä ja puku kärsiköön.Kuinka paljon kärsii on paha sanoa näin vähällä kokemuksella. Vielä ei näy vaikutus.

Hoitoaineesta/emulsiosta muuten istuu tuoksu kiinni ihoon tosi lujasti, selvästi lujemmin kuin shampoosta/suihkugeelistä. Kannattaa haistella ennen käyttöä voiko hajun kanssa elää...ja varmaan kannattaa pestä puku pesuaineella mahd pian.Ällömakea halpishajuste yhdessä yhm luonnonläheisten komponenttien kanssa muhiessaan voi saada aikaan tosi tymäkän yhdistelmän.

Deeperbluen oliskohan ollut spearo-osiossa joku kauppasi ihan vartavasten tehtyä märkkäriliukastetta, varmaan hyvää mutta tuskin halpaa. Ja rahdit päälle,amerikanmaalta tai australiasta tilatulle purnukalle taitaa tulla aika hurja hinta.

coppis
Posts: 63
Joined: 14.7.2006 18:16:28

Postby coppis » 16.9.2010 22:52:19

Jatketaas vielä ihan vähä offtopicia. Tuosta hoitoaineen hajun tarttumisesta tuli mieleen, että onko mitään hyvää tapaa saada märkiksen käytönjälkeistä kumin hajua pois nahasta? Marean pukuni jättää sen verran kovat kumilöyhkät, että ois kiva saada vaihdettua tuoksua dyykin jälkeen.

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 17.9.2010 3:29:45

no pukuun kuseminen nyt ainakin auttaa...tiedä sitten onko parempi haju :lol:
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-



http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 93 guests