Okipa 2 vs. Dive Hunter (aka homosohva)

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Okipa 2 vs. Dive Hunter (aka homosohva)

Postby jussian » 28.12.2010 18:51:57

Hellurei,

joulu on ihmeitä täynnä. Sain perheeni läheiseltä jäseneltä joululahjaksi luvan ostaa uuden lautan. Mahtavaa. Alustavasti puhe oli Okipa kakkosesta, mutta hivenen myös originaali homosohva kiinnostaisi. Koskapa hintaeroa näillä kahdella vekottimella on melko runsaasti, arvelin kysellä kokemuksia kummastakin pelistä. Siis kokemuksia?

Kummatkin olen nähnyt livenä, mutten ole kumpaakaan koskaan testannut. Okipassa näkyy olevan kivat kiinnityssysteemit vakiona. Dive Hunter taasen on isompi, mikä tietty on varmaan etu isoissa vesissä, mutta Saimaalla (ensisijaisesti) ja Itämerellä varmaan pärjää Okipallakin...

Okipasta puuttuu se läpinäkyvä juttu, mutta ymmärtääkseni se on muutenkin vitsi.

Okipa on siis noin satasen halvempi kuin homosohva. Tämä on jo merkittävä syy olla ostamatta orginaalia homosohvaa.

Jussi

User avatar
laban
Posts: 90
Joined: 25.7.2009 13:27:09
Location: vaasa

Postby laban » 28.12.2010 20:28:33

hei

itse ostin viime kesänä just ton pienemmän 'mosohvan, varsin tyytyväinen olen ollut ja aivan mahtava parannus torpeedoon nähden joka oikeestaan on vain haittana kun ui.

mutta kyllä se vaan on aika paljon pienempi kuin alkuperäinen huntteri, kaverin omaa kun olen joskus kokeillut niin kyllä siinä leveämmin saa rötköttää mutta ehkä se on se satanen sopiva säästö siitä tosi-homoudesta :lol: meneehän se pienempi tietty pienempään tilaankin jos siitä jotain hyötyä joskus on..

User avatar
-Mikael-
Posts: 327
Joined: 6.6.2008 11:20:32
Location: Pori

Postby -Mikael- » 28.12.2010 23:23:49

Se mikään homosohva ole muut on vaan kateellisia dive hunttereista :wink:

No ei Dive huntter on ollut käytössä parisen vuotta ja oon kohtuu tyytyväinen ollut, ainoo asia missä lautta on suuresti haitannut on ollut nuo järvikisat missä mentiin tuolla kaislikossa, kai se olis perässä tullut jos olis hullunlailla kiskonut, mutta raskas sitä on kaioslikossa vetää..
Muutenhan en kaislikossa kalasta niin kyllä tuon kerran vuodessa jaksaa sen kanssa tapella :wink:

Ja jos olet kilpailija joka tykkää juosta metsissä, niin tuo on oman ensimmäisen ja viimeisen kokemuksen kannalta liian suuri vaihtoehto :lol:

Muuten mielestäni lautta on hyvä, näkyvä siis turvallinen, ja muutenkin kaikin puolin ollut ihan toimiva :roll:

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 30.12.2010 17:03:25

Noniin,

onko kellään muulla ollu tota Okipaa käytössä kuin Labanilla? Kukaan ees testannu? Päällimmäisenä on mielessä, että voiko noihin Okipan kiinnityshärveleihin luottaa, eli uskaltaako niillä kumisysteemeillä laittaa harppuunat kiinni lauttaan vai pitääkö vielä varmistaa jollain? Mihin kartta? Pullo? Jne. jne...

Yhtään en tee tätä vaikeaksi.

Jussi

jussian
Posts: 512
Joined: 25.5.2006 14:38:09
Location: lappeen Ranta

Postby jussian » 15.7.2011 21:44:48

.. jatkan tätä. Toiveissa, että joskus pääsisi kalaan...

Kisoissa kuulin huhun, että Okipan kilorajoite on 75kg? Oikeesti? Eihän kukaan paina niin vähän... toki Originaaliin homosohvaan verrattuna hintaakin Okipalla vain puolet, joten ei tuolla voi ihmeitä odotellakaan.

Mistä muuten Dive Hunteria (siis sitä isoa sohvaa) saa ostaa?

Migi
Posts: 7
Joined: 24.5.2011 21:53:47

Postby Migi » 16.7.2011 9:11:23

Mulla on ollut okipa 2 käytössä nyt tämän kesän ja ihan hyvin se on toiminut. Olen tosin 60kg rääpäle joten mulle se riittää mainiosti.

Kiinnikkeet on kyllä senverran kestävän oloset, että lautasta hajoo varmaankin jotain muuta ennenku ne?

Mikko

User avatar
Janne
Posts: 66
Joined: 3.10.2008 21:51:56
Location: Lahti
Contact:

Postby Janne » 22.7.2011 16:26:43

Moro Jussi ja muut -sohvista kiinnostuneet!
Okipa 2:sta vihdoin tulossa (varovaisesti arvioituna 3 viikon sisällä).
Dive Hunterin saatavuus selvityksessä, koska sitä ei enää saa samalta toimittajalta kuin aiemmin. Okipa 2:n painorajoitusta en nopealla silmäyksellä nähnyt, mutta Dive Hunterin tuotetiedoissa tämä 75kg käy ilmi. Kantavuus riittää joka tapauksessa molemmissa lautoissa vähintään normaaliin sukelluskalastus käyttöön.

DiveHunter
Product Features

Lid and visibility flag
Durable fabric covered PVC ring
2 handles for grip and carrying
Useful cargo net
Size inflated (cm) : 119 x 70 cm
Weight (kg) : 3,8 kg
Max. capacity adults : 1
Number of inflatable chambers : 4
Maximum load capacity (kg) : 75 kg
Packaging size (cm) : 61 x 36 x 11 cm

T: Janne / SFstore
#37
www.sfstore.fi
janne.manninen(at)sfstore.fi


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 109 guests