Puhdasta asiaa lavoista

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Puhdasta asiaa lavoista

Postby edu » 6.1.2011 12:40:10

Terve!

Nyt olis todella hyvää tekstiä luettavissa henkilöltä joka on ollut kauan tekemisissä lajin parissa ja on kehittänyt hiilikuitu- ja lasikuitulapoja. Kirjoitus varmasti avartaa ja tuo uuden näkökulman asiaan.
Käykää lukemassa!

Teksti löytyy blogistamme:

http://spearfishingfinland.blogspot.com ... uovia.html

Jos on jotain kysyttävää lavoista niin pistäkää infoa: edgar.reppanen@gmail.com

Edu

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 6.1.2011 14:46:57

kerkesin sen nyt kuitenkin lukaisemaan :lol:

aikas paljon uutta asiaa ainakin mulle. Räpylöiden "henkilökohtaisuuskin" on päivän selvä asia, mutta kuinka moni ottaa sen huomioon ostohetkellä, helppoa ostaa samanlaiset kuin kaverilla.

Selkeesti paljon ovat tehneet työtä asian eteen ja hienoa, että jakavat johtopäätöksiään julkisesti.

Välitä positiivinen palautteeni omista lasikuiduistani kovalenkolle, ovat toimineet täydellisesti...minulla!! (ja kalaakin niillä on tullut aivan älyttömästi :lol: :lol: )

Tomppa
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-

http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

User avatar
sku
Posts: 102
Joined: 10.6.2008 14:59:09
Location: Kotka

niin no

Postby sku » 6.1.2011 17:47:12

Just,
ihan kiva julkaisu, hyvä mainos.
Nyt siis noi kyseiset lavat kaikille jalkaan ens kesäksi ja alkaa kalaa tulla.

Samaa mieltä olen siinä, että omerin jalkataskut ei välttämättä oo parhaat.

Haasteena on tosiaan se että, harvalla on mahdollisuutta kokeilla erilaisia hiilikuituräpylöitä. Jatkossakin olemme markkinamiesten ja mielikuvien armoilla.

Itse olen etsinyt maahdollisimman löysiä räpylöitä mahdollisimman suurella taitteella(kulmalla). Varsinkin tuo pinnalla uinti on vaikea osuus. Sukeltaessa lähes kaikki räpylät toimii hyvin, koska liike on kaksisuuntainen. Pinnalla kun käytetään vain alapotkua on räpylältä vaditut ominaisuudet erilaiset.


#5

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 6.1.2011 23:22:35

Olipa siellä puhdasta asiaa jalkataskuistakin.

tosiaan OMER on se kutakuinkin valtamerkki, mutta kuittaan itsekin sen että ei ne kyllä ole mitkään niin ihmeelliset.
nimittäin nykyään on juurikin arpapeliä mitä saa.

itsekin sain juuri parin jossa toinen on kuin sulaa lakritsia ja toinen on jäykkä kuin pakastettu koira. (ja koirasta oonkin joutunut veistelemään liki 2/3 viiksistä pois ;)

mutta juu mitä s noi H.Dessault on mitä he käyttää
saako niitä ? millaiset on ? onko jollakulla mitään suuntaa antaa niistä ? mitä maksaa (jos saa) ? koska saa ?


itse ainakin tulevalle avokaudelle tarviin uudet taskut.
onko ne mitkä ?? spettoan omat vaiko muuta ???


(hö mulla C4set lavat ja sai vähän nega-kritiikkiä ;(( hyvät ne on, kalaa on tullut ja toivotaan kalaisampaa kuluvaa vuotta ;) vaikee tietty isommin sanoa pitäsi toki saada ensiksi toimivat jalkataskut, jotta olisi kokonaisuus koossa. ja voisi sanoa lopullisen oman mielipiteen.
"kisaaja" no: 76.

http://www.touhula.net

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 6.1.2011 23:37:30

Niin ja on kyllä edukasta 95 eskoo hiilarit
kun C4 maksaa 250 eur


mutta eikö se niin ole että kallimmalla tulee enemmän ja isompia ;)
"kisaaja" no: 76.



http://www.touhula.net

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 7.1.2011 0:36:28

Hieno homma että ollaan saatu aikaan kunnon keskustelu. Muistakaa että teksti on yhden ihmisen näkökulma. Kovalenko haluaa antaa oman näkökulman asiaan, avartaa ja kertoa että kannattaa miettiä millä ui. Hän on testaillu ja uinut kaikenlaisilla lavoilla ja jalkataskuilla ja haluaakin kehittää toimivat lavat ja niihin hyvät jalkataskut. Ensimmäisen ostokriteerin ei pitäisi olla näissä asioissa ulkonäkö.

Tapsa:
Mulla ja Tompalla ollu nyt vuoden käytös noi H.Dessaultit ja hyvin pelaa ainakin omaan jalkaa. Hinta tais olla joku 60€ parilta. Yritän saada tietoa mihin hintaan niitä saa niin voin laittaa infoa.

Tässä kuva jalkataskuista:

http://freedivingspearfishinggear.com/i ... ickbox.jpg

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 8.1.2011 0:00:23

Täytyy tossa Tompan taskuja käpistellä jokupäivä.

Mutta luulen kyllä että on hyvät, jos Kovalenkokin ne on myymiinsä hyväksynyt. (poislukematta Edua/Tomppaakaan käyttäjinä)

ehkä itselämpeis tällaisille ominaisuuksille:
kova pohja, hyvin joustavat viikset, einiin lakumainen pinta(siis se lajkapöytä), materiaali tiukka, mutta joustava (kantapäänosalta )

joo kysele vaan miten se toimitus onnistuu.
itse voisin ottaa yhden parin näin heittämällä.

oiskohan muitakin ottajia ? eli kandeisko ottaa joku setti ??
onko halukkaista ??
itse tietty ottaisin mitä nopeemmin sen parempi, mutta kerkeehän tässä vielä niitä veivaamaan sitten avovesissä.

tuolla kovelenkolla ei ollutkaan noita reikiä lavoissaan, mutta näköjään taskuissa on (mikä on mulle ainakin hyvä) onhan se tietty heikentävää, jos siellä on "ylimääräisiä" reikiä.
"kisaaja" no: 76.



http://www.touhula.net

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 8.1.2011 10:02:33

Pari sanaa noista HD taskuista...siis omia kokemuksia.

Muotoutuvat pehmeytensä ansiosta jalkaan äärimmäisen hyvin ja ovat siis hyväntuntuiset jalassa. Mahdollistavat 7mm sukan käytön samalla taskunkoolla, mutteivat ole liian löysät 5mm sukan kanssa ja tämä on minusta erittäin hyvä ominaisuus.(mun omereilla ei onnistu)
Pehmeys antaa jalkaterälle enemmän liikkumavaraa, ja mun kintut pysyi viime syksynä paljon pidempääN pelikunnossa kylmissä vesissä.

Tiedä sitten jos ovat liian pehmeät niille, jotka vetää plaanissa, minä kun en sellaisesta kilpauinnista niin välitä, on tuo mukavuus etusijalla.

Tomppa
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-



http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Moro!

Postby Maza » 8.1.2011 11:49:24

Hei! Ite oon pari kertaa lähtenyt Kovalenkon kanssa kilometrin kilpauinnille ja kyllähän se mies on pidemmän korren vetänyt. Eli hyvillä lavoilla hän vetelee...

Mulla on ollut nyt niitä Omerin uusia kenkiä, mutta ne hajoaa vuoden jälkeen. Muuten ne on ihan ok. Mutta oon kanssa messissä jos tilataan HD taskuja.

Ehdottomasti suosittelen Kovalenkon räpylöitä.

Carbontekit joita itselläni on ja ovat tosi hyvät, niin ne on hifistelijöiden lapoja. Joten Jovalenkolla on Suomi Juotsen merkki tuotteissaan niin kannustetaan tietenkin paikallista yrittäjää.

Olisko mahdollista saada Kovalenkon lafkalta Norjan PM-palkinnoiksi lavat niin saisi Tanskalaisetkin mukaan innostumaan niistä.

JA TAPSA YRITETÄÄN EDISTÄÄ NORDIC SIVUJA. haluasin taittaa sinne uusia sivupohjia.

T Mä

Ja semmosta, ja meidän pitäisi hankkia maailman merkeiltä sponsseja SM-kisoihin. Tanskalaiset oli saanu vaikka mitä kun oli lähettänyt anomuksia valmistajille suoraan.

T Mä

User avatar
Kimi
Posts: 820
Joined: 2.11.2004 10:26:01
Location: Ingå

Postby Kimi » 10.1.2011 11:01:12

Joo yritetään jotain maailman merkkejä kuten Omer, Cressi, Picasso ja mares.

onko Kovalenkon räpsissä suomen joutsen vai viron haarapääsky?

Ainakin joskun Herra K. on vetäny Leaderin lyhyillä paljain jaloin. Ite vedin pitkillä ja jäin parikyt metriä, mut kädet mukaan niin taas saavutti. Mut mä luulen et Gennadil on toi potku aikasen tehokas.

Kimi

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 10.1.2011 16:36:11

Kyllä noiden H.Dessaultien tilaaminen onnistuu sekä porukal että yksin. Itse tulen tilaamaan myös kevääksi kyseiset jalkataskut.


Edu

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 11.1.2011 9:53:50

Ok
hienoa edu / kovalenko

Tapsa ottaa 1 parin, koko 44-46 .

ja toki ottais nopeammalla aikataululla kuin keväällä ;)) (tai onko kevät helmi/maaliskuussa jo ?? )

mites masa + muut mahdolliset laittakaa tähän, niin Kovalenko vaikka jos sais Rauman huippukokoukseen tms...
Last edited by Tapsa on 11.1.2011 14:20:12, edited 1 time in total.
"kisaaja" no: 76.



http://www.touhula.net

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 11.1.2011 10:52:17

Pyritään hoitaa mahdollisemman nopeasti. Gennadi on ollu pari viikkoa dyykkireissul, pitäisi palata pian. Juttelin eilen Mazan kans ni sekin ottais yhen parin. Minä ja luultavasti Nikke tilataan myös.

Koot tais mennä 42-44 ja 44-46


Äddu

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 11.1.2011 11:13:22

Moroo,

Jos sattuu löytymään kokoa 46-48 (pitäis ainakin olla) niin mulle semmoset tilaukseen, tack. Onhan noi omerit välillä kuin laittaisi jalan ämpäriin. Pitää siis kokeilla uutta...

-Jonkka

User avatar
henkka
Posts: 52
Joined: 31.12.2004 9:34:11
Location: Helsinki

Postby henkka » 2.3.2011 9:56:47

Tuli sitten eilen testattua noita Kovalenkon hiilariräpylöitä Itiksen hallissa. Pakko sanoa että oli helvetin hyvät! Mielestäni paremmat kuin omat OMERin hiilarit, aavistuksen kevyemmät ja löysemmät. Ja nämä sais vielä todella edulliseen hintaan. Ostaisin heti jos ei olis jo noita Omereita tullut hankittua...

Suosittelen!


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 113 guests