Etelä-suomen rantaspotit - ees jotain hajua?

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

antti_hki
Posts: 33
Joined: 13.7.2010 15:05:48

Etelä-suomen rantaspotit - ees jotain hajua?

Postby antti_hki » 27.6.2011 16:22:31

Moi,
tässä uusi harppuunan omistaja. Viime kausi meni sukellellessa ja reenaillessa ja nyt mukaan astuu työkaluksi harppuuna.

Etelä-suomen rantaspotteja tässä hakusessa. Tiedän, että tarkkoja koordinaatteja ei välttämättä haluta kertoa, joten kysyn tässä vähän lähinnä suuntimia jos jollakin vinkkejä.

Eli päivät menee töissä ja viikonloput vapaana --> duunin jälkeen iltadyykeille tai viikonloppuna koko päivän reissuille saumoja. Haussa olis siis semmoiset mestat että ei nyt paria tuntia pidempään olis matkaa - etenkään arki-iltaisin. Jos jollain on heittää vinkkejä etelä-suomesta jostain mestoista, joissa ehkä mahdollisesti vois fisuunkin törmätä niin olisin kiitollinen.

Mestat joita oon käyny:
- Porkkalanniemen ihan kärki siellä kallioluotojen kupeessa
- Iso-tiilinjärvi Hollolassa
- Nurmijärvellä se yks kirkas järvi

Järvillä näky kalojakin, merellä ei juurikaan ainakaan mitään suolattavan kokoisia.

Mestoja joita oon kelannu:
- Sipoon Kaunissaari (pääsis lautalla)
- Espoon edustan saaret (pääsis lautalla)
- Porkkalanniemen alue laajemmalta, se ihan kärki tarkemmin ja ehkä myös itäpuoli, siellä paljon vaan mökkirantoja
- Kopparnäs Upinniemen jälkeen (aika sisällä, voi olla samee)
- Vuosaaren skatanniemi (voi olla ihan puuroa)

Sit tontteja joita juolahtaa mieleen, mutta en oo tutkinu hirveesti:

- Inkoo --> Elisaari?
- tammisaari eteläpuoli (voi olla puuroa?)
- Nauvo/Parainen/Kemiönsaari ja tämmöiset, ei mitään kokemusta paitti että pikkupoikana veneillessä vesi oli kirkasta noin 20 vuotta sitten

Kaikki vinkit otetaan vastaan! Tänks!

t: antti

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!

Postby Maza » 27.6.2011 21:57:08

Suomenlinnan edusta, jos on näkyvyyttä , MUTTA EHDOTTOMASTI PITÄÄ OLLA SUKELLUSPOIJU:

HANKO, Tulliniemen rannan pääty, Eli kävelet sinne hiekkarannan päähän, sit tulee aita, siit veteen ja sinne kiville.

EIKS MONET KÄY SIELLÄ EMÄSALOSSA!

Tsemppiä ja tule kisaamaan.

Maza

antti_hki
Posts: 33
Joined: 13.7.2010 15:05:48

Postby antti_hki » 29.6.2011 20:38:40

Kiitoos vinkeistä.

pittää lähtee hankooseen tsekkaa. emäsalossa oon usein käyny fisussa vavan avulla, mutta vesi on näyttäny mielestäni yleensä aika sumuselta, ehkä oon ollu väärään aikaan.

kisaamaan tuun toki, mutta vasta sitte ku oon alkanu saamaan fisuja! tai ees sen ekan!

antti_hki
Posts: 33
Joined: 13.7.2010 15:05:48

Postby antti_hki » 2.7.2011 23:11:49

tänään kävin porkkalanniemellä rantaspotilla nimeltä "keittokatos". ehkä tuttu joillekin, ite oon käyny siellä laitteilla joskus.

Näkyvyys heikko, ehkä 2m. Vedessä jotain hiutaletta kovasti. Nämä tiedot 0-5m syvyydessä.

kaloja ei juuri näkynyt, paitsi semmoisia pikkuisia 5cm pitusia. yks ammuttavan kokonen ahven olis ollu, mutta en kerenny ees ampuu ennenku katos. kuparinen ei menny rikki vielä.

onkohan sama höttö vedessä koko etelärannikolla jo?

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

HÖTTÖÄ on!

Postby Maza » 3.7.2011 21:16:59

Kyllä rantamestat on varmasti tukossa. Suuntaa Hankoon....

Maza

jonni
Posts: 2
Joined: 20.6.2011 23:27:57
Location: helsinki

Postby jonni » 6.7.2011 13:59:31

moi, itsekkin hommasin täksi kaudeksi harppuunan ja olen etsiskellyt näitä Etelä-Suomen rantamestoja.

Sukeltamista reenannu aika paljo Saarijärvellä (Vihdintien tuntumassa), mut aika pientä on ollu kalat mitä siellä oon nähnyt.
Emässalossa tuli käytyä reilu pari viikkoa. Näkyvyyttä ei ollu varmaan metriäkään mut serkku onnistu silti nappaan ihan reilun kokosen säynen. Itsellä vielä tähtäimessä se eka fisu:)
Porkkalanniemessä on pitäny tässä mennä käymään, mut ei taida olla vaivan arvoinen.
Kun lomat alkaa perjantaina niin pitää varmaan tuonne Kaunissaareen tehdä jonkunlainen reissu. Lauttakin lähtee mukavasti omilta lähinurkilta Vuosaaresta.

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!

Postby Maza » 6.7.2011 20:22:31

Kaunis saaren ulkomeren reuna on aivan törkeen hyvä syksyllä. sinne pitäsi ehdottomasti suunnata lokakuussa siiak jahtiin + yö suekllukselle.

Valitettavasti näkyvyys voi olla hiukkasen heikkoa, mutta varmasti lahnoja ja säykkää siellä on...

Mutta ota Juna Hankoon ja tule tutustumaan SM-kisoihin + porukkaan.

Maza

Migi
Posts: 7
Joined: 24.5.2011 21:53:47

Postby Migi » 15.7.2011 20:15:28

Tänää kävin dyykillä sääksissä ja kun keli oli sateinen niin yleinen ranta oli aivan tyhjä ihmisistä joten sen kehtasi katsastaa.

Uiskentelin rannan koko pituudeltaan parikertaa edestakas ja vastaan ui ensin muutama siika ja hieman myöhemmin kokonainen parvi. Siiat on kyllä niin vikkeliä, että ammuin jokakerta niistä ohi :evil:

Lopulta jäin rannan syvänteenreunalle passiin ja johan ammuttavia ahveniakin alkoi näkyä.
Alla kolme mukaan lähtenyttä raitapaitaa :-D

Image

mikko

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

HIENOA!

Postby Maza » 16.7.2011 10:26:06

Missä toi Sääksi ON?

Maza

T.6
Posts: 15
Joined: 7.7.2010 10:14:23

Postby T.6 » 16.7.2011 12:17:10

Moi.

Räyskälästä (Kanta Häme) ainakin löytyy paljon järviä / lampia missä kirkasta vettä.
Esim. Iso-Melkuttimessa on erittäin kirkasta ja yuo tubessakkin on useita klippejä sieltä.

Tässä esim. yksi.
http://www.youtube.com/watch?v=GN-0wmKx ... re=related

Kaloihin törmää ehkä paremmin viereisissä järvissä, joita siellä riittää.
Suosittelen päivän retkeä sinne. Siellä on myös hyviä grillauslaavuja Melkuttimella.
Googlesta varmaan löytyy tietoa haulla:
Iso-Melkutin
Räyskälän lentokenttä

antti_hki
Posts: 33
Joined: 13.7.2010 15:05:48

Postby antti_hki » 16.7.2011 15:09:24

toi sääksi on nurmijärven lähellä kiljavalla.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 50&lang=fi

User avatar
JarmoK
Posts: 207
Joined: 15.6.2011 19:42:29
Location: Lieto

Postby JarmoK » 21.8.2011 11:28:29

http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/ ... Cache=true

Tos kohtaa tuli käytyy kokeilemassa, lähinnä painoliivei ja painovyötä testaamassa. Auton sai mukavasti parkkiin tien pieleen. Läntisellä puolella mukava kallio paikka.
Saldona yksi 600g hauki.... no joo ... tunnustetaan ny sitte, ku oon rehellinen, niin poikani sai sen lippauistimella nimipäivänsä kunniaksi :)

Vesi aika sameaa, näkyvyys 1- 1,5m, luulisin. Technisubin maski lasivahvuuksilla ihan ok käyttää. Vedessä aika runsaasti korvameduusoita.

... ja pohjassa olevista roskista ja juoma tölkeistä päätellen "kalamiehiä" on paikalla ollut.


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 109 guests