Kråkvåg 8-7, näin se meni

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Kimi
Posts: 820
Joined: 2.11.2004 10:26:01
Location: Ingå

Kråkvåg 8-7, näin se meni

Postby Kimi » 10.10.2011 12:24:00

Neljän päivän skauttaus aloitettiin Matin kanssa hiljaisissa merkeissä. Rasvatyyni Atlantti vaikutti tyhjältä. Seuraavana päivänä alkoi sitten myrskyt. 16-22m/s. Skauttaus haastavaa mutta joitakin kaloja rupesi näkymään. Löysin ekan päivän alueelta (Storfosna) yhden karikon jossa muutaman lyyran parvi. Sillan alla kuhisi kalaa. Tokan päivän alueella (Kråkvåg) löytyi patti jossa muutama turska ja pari isoa lyyraa.
Ekan päivän jakauma oli noin 15 kalastajaa sillalle ja muut 10 jakautuivat tasaisesti valtavalle kisa-alueelle. Olin päättänyt etten lähde sillalle rähisemään vaan menen meren ulkoreunalle karikoille. Matka kesti 45 minuuttia ja 5 minuuttia tuhrautui linjojen etsimiseen kolmemetrisessä aallokossa. Tuntui välillä että horisontti oli tippunut kokonaan pois. Löysin kiven mutta kalat olivat arempia ja liikkuvaisempia kuin odotin. Sain kuitenkin olla yksin ja kalaa tuli tasaisesti. Otin 50 minuuttia paluuseen mutta huomasin että 35 olisi riittänyt siinä virrassa. Yritin vielä kampelaa mutta koko viikon vihoitelleet otsa- ja poskiontelot menivät juntturaan ja eikun maaliin. Maali alue oli mielettömässä paikassa aallonmurtajan takana, uintia 1,6km tai murtajan ja tien ylitys. Siinä meni oma aikansa kun remmoin aallon murtajalle 13 kalaa ja huntteri mukana. Örjani tuli rennosti vastaan ja tarjoutui apuriksi, todeten ettei kaikkea itse tarvitse kantaa. Kaveri oli maalissa tuntia ennen ja siellä makasi 22 turskaa, yht 49 kg!
Johan veti huikeat 14 kalaa sillan rähinöissä, mikä on aivan uskomatonta. Kaloista 3 oli molvaa jotka hän haki lampulla aallonmurtajan koloista! Matilla 8 isoa kalaa ja Levosella myös hyvä 7 kalan setti.

Punnituksessa tilanne osoittautui aikamoiseksi Örjan johti 71000 pisteellä, Jörgen kakkosena 41000, Johan kolmas 40000, minä neljäs 36000, Matti viides 24000. Norjalla kaksois-johto ja kultaa oltiin jo myöntämässä Örjanille. Ajattelin ensin, että tässä nyt taistellaan hopeasta, mutta illan aikana sisuunnuin ja muistuttelin itselleni ja muillekin että ennenkin on Norjassa vedetty 60 kilon päiväsaaliita joten peli ei ole vielä ohi. Örjanilla on ollut vaikeuksia toisen päivän kanssa, joten ehkä jos saan 12-15 isoa kalaa niin…
Kakkospäivänä lähtö aidan sisältä ja siinä rytäkässä oli kyllä ihme ettei silmiä puhjennut. Ryntäsin rantaan lehmäaitauksen läpi ja mutapaska upotti puoleen polveen. Naureskelin että nyt on meininkiä! Olin ekana karikolla ja Levonen oli ilmeisesti jäänyt matkalle tekemään jotain. Löysin karin heti linjoilla ja näin että 15 syvyyssä lipuu turskaparvi. Ajattelin että, NYT! Sain 5 ekalla sukelluksella kalaa ja virrassa toimiminen ei ollut ylivoimaista. Turskia en juurikaan saanut kun pysyttelivät kaukana, varmaan hylkeiden kouluttamina. Lyyrat menivät pikku hiljaa syvemmälle ja 40 minuuttia ennen kotiinpaluuta löysin niiden parkkipaikan 16 metristä. Siellä oli sellasta tukkia että herranen aika! En saanut kuin pienimpiä. Isoimmat varmaan 10kg! Paluulle varasin 45 minuuttia ja tein yhden sukelluksen vielä kohdasta josta aloitin ja ammuin kaukaa viimeistä lyyraa ja naps päähän. Sit kotiin. Huntteri kaatui kalojen painosta ja huomasin että olin aliarvioinut niiden koon. Uin rantaan ja 20 minuuttia vielä jäljellä. Vein painovyön, räpylät ja pyssyt maaliin ja sit kaloja hakemaan. Eilistä ajatellen huikkasin Vesa-Matille että tuus vähän jeesaamaan. Vedettiin huntteria joitakin kymmeniä metreja ja joku huutaa ettei saa auttaa. Ok, Väärä siirtyy cheerleaderiksi ja kannusti mua todella hyvin. Remmoin lehmäaitauksessa minkä jaksoin ja kaaduin maaliin 10 min ennen loppua. Onneni talttui heti sillä diskauspuheet levisivät ympärilläni. Ei voi olla totta. Totesin että minulla on todella iso saalis ja että voittaisin mikäli kaikki menisi ok. Eikun mökille hermoilemaan kun jury kokoontuu. Jury päätti äänin 3-0 ettei minua hylätä, vaan että kyseessä oli pieni moka ja urhelullinen päätös on hyväksyä minut saaliineni. Riemu repesi, tunteet kuohuivat! Punnitukseen saapuessani Örjan ilmoitti tehneensä protestin. Nauroin ja ajattelin että se on vitsi.
Ei ollut. Kaveri tosiaan teki auttamisesta protestin ja häntä kehotettiin viemään asia liittoon asti jos ei tule ”oikeaa” päätöstä. Palasin mökille ajatellen etten voi voittaa tätä jos äänestetään kunnes saadaan oikea päätös.
Nürnberg 2011. Viisi edustajaa per maa kokoontui biljardikellariin ja äänestys meni 8-7 minun hyväksi. Kråkvåg 8-7. Tonny soitti minulle ja kutsui punnitukseen ja sanoi heidän odottavan minua. 1,5km juoksumarssin jälkeen saavuin mestoille ja Örjan piti puheen sanoen ettei hän vie tätä liittoon. En tuntenut enää mitään, olin turta. En muista paljoakaan punnituksesta mutta Matilla oli hieno 18 kalan setti. Minulla oli 16 kalaa ja 55.55kg, sillä ohitin Örjanin reilusti ja poika sai palata samaa reittiä Suomeen kun mitä se oli tullutkin.

Olen lajimme edustaja kaikessa seepoudessani. Tein tyhmän virheen joka oli kostautua ja siitä äänestettiin kahdesti. Tärkeintä on kuitenkin se että saatiin urheilijamainen loppupäätös ja elämäni paras kalareissu toi Pohjoismaiden mestaruuden. Ja onhan se sanottava että sopii tyyliin tämä farssin kautta voittoon, eikö niin? Kiitos koko Suomen joukkueelle täydellisestä tuesta ja yhteen hiileen puhaltamisesta.

Historiaa tehtiin porukalla: Kråkvåg 8-7!

Onnellinen mutta auttamattoman Jaatinen

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 10.10.2011 13:09:45

Hyvää duunia Kimi!

Ja todella ansaittu voitto, tällaiset farssithan kuuluu lajiin ja varmasti jää Kråkvåg 8-7 historiankirjoihin.

Biljardikellarissa oli kyllä alkuun aika jäätävä tunnelma, onneksi tanskalaiset ymmärsi urheiluhengen päälle.

#57

User avatar
Mikko
Posts: 490
Joined: 2.11.2004 8:51:30
Location: Skuuge

Postby Mikko » 10.10.2011 13:15:39

Siis...Örjan oli itse jeesailemassa ekana päivänä ja tokana päivänä olikin sitten protestoimassa? Näinkö?
Vahvaa logiikkaa. :roll:
#77

User avatar
Tuukka
Posts: 116
Joined: 4.5.2006 15:41:13
Location: Nurmijärvi

Postby Tuukka » 10.10.2011 13:30:45

Örkkakin varmaan halusi voittaa mistä sumea logiikka. Helpompi hyväksyä tilanne kun katsoo kaikki kortit eikä tarvitse jossitella jälkeenpäin olisiko hänen pitänyt kuitenkin olla ykkönen.

Kimille yksiselitteisesti ja moneenkertaan varmistettu ansaittu voitto.

T
#17

neekoh
Posts: 78
Joined: 30.1.2006 12:23:40

Postby neekoh » 10.10.2011 15:14:57

:lol: Mitä tähän voi sanoa. Farssit todellakin kuuluu asiaan. Voitto ei ole voitto jos se ei maistu vähän turskalta ja 8-7:llä saa just niin ihanasti jossiteltavaa. Mutta näin ulkopuolisen silmin ainoa oikea urheilullinen vaihtoehto sai sen 8 ääntä!
Eeppinen toisen päivän kiri, kaikki on annettu, fyysisesti ja henkisesti. Hyvä Jaatinen, hyvä Suomi, hyvä Poika! Todella hienoa toimintaa.
-niko-

Henrik 104
Posts: 102
Joined: 4.8.2010 15:33:12
Location: Tolsa

Postby Henrik 104 » 10.10.2011 15:43:27

Mahtavaa! Toi on se kaikkien kilpailujen suola, hollywood-väänteet ja hikoilut transit-tilassa. Jos en jo olisi mukana niin nyt viimeistään aloittaisin. Inspiroivaa, kiitos joukkue.

H
🐡

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!!!

Postby Maza » 11.10.2011 10:01:04


User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Kaikkien aikojen!

Postby Maza » 11.10.2011 14:47:39

Oli muuten kaikkien aikojen kisat!

Paljon tärkeitä asioita tuli taas opittua. ehkä tärkeimpänä, että kalat on Norjassa pysyvästi siirtyneet myös uimaan syvemmällä. Eli yleiskunto on oltava todella hyvässä kunnossa. Se on täys perusedellytys sukeltamiseen virrassa, 16 metriin.

Eli yrittäkää nyt jaksaa lykkiä sitä latua talvella ja käydä kesällä 20 metrissä!

Oli varmasti kovatasoisimmat kisat ikinä Sukelluskalastuksessa Pohjoismaissa. Ja me Suomalaiset Jaatisen johdolla tehtiin kisoista huippu-urheilua. Vain meidän suomalaisten ammattitaidolla pystyttiin synnyttämään

"KrokVågin IHME"

Jaatisella oli ammattitaitoa ottaa kiinni Norjalaisten historiallinen johto. Hänelläkin varmasti kävi rasitus aivan äärirajoilla, mutta niinhän huippu-urheilussa pitääkin. Vaikka pää sekoaa niin kisoissa pitää pysyä venymään maksimaaliseen suoritukseen. Siihen pystyttiin.

Kaikki tämä menestys ja "IHME" johtuu meidän pitkäjänteisestä duunista lajimme eteen + kehityksestä jota jokainen meistä tekee aina kun menee veteen tai tekee treeniä veren maku suussa. Turha mitään äijäillä, mutta ihan oikeasti lajimme on todella kova......

Käydään vielä pitkin talvea "8-7 Ihmettä" läpi ja mietitään että kuinka helvetissä edes sadasosan ajan annettiin Norjalaisten juhlia voittoaan.

Ja lopuksi vielä tilastoa:

Suomi on voittanut kaikki 2000- eteenpäineen kultamitallit Atlantilla käydyissä PM-kisoissa.
Norjalaisten viimeisin PM-voitto on vuodelta 1994

ELI MEIDÄN ENSI VUODEN TÄRKEIN TAVOITE ON VOITTAA KULTAA ENSI VUODEN PM-KISOISSA TANSKASSA!

Unohdetaan ne MM-kisat ja lähdetään kaikki toukokuussa kisaamaan Tanskaan!!!!Siellä isot kisat silloin!

Maza

markkiisi
Posts: 15
Joined: 15.6.2011 21:32:06
Location: Rio De Toro

Man who puts dick in peanut butter, is fucking nuts.

Postby markkiisi » 12.10.2011 12:49:40

Loistavaa duunia äijät!

Hyvä Kimi!
Hyvä Maza!
Hyvä Suomi!

Muistakaa palautuminen.


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 85 guests