POLO SUB!!!

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

POLO SUB!!!

Postby Maza » 14.10.2011 20:04:42

Hei kaikki!

Mul meni hyvin ne EM-kisat ja olin siellä ainut POLO SUB jätkä. Ne toivois nyt, että ottasin hommaa halttuun täällä pohjoisessa.

ELI MÄ OON NYT SIT NIITTEN MIES. ( saan yhen puvun ilmaseksi vuodessa )

ELI POLOSUB RULES. Jos on jotain ongelmia liimauksen tai jonkun muun kanssa niin mä hoidan kaikki jutskat.

YRITÄN MYÖS KYSYÄ JOS NIILLÄ OLIS MAHDOLLISUUTTA SAADA 9 mm yläosia.. Se olis jees!

ELI JOS MIETITTE ENSI KAUDEN PUKUA NIIN POLO RULES: Itse olen ollut helvetin tyytyväinen. Hinta kohdallaan ja toimitukset pitää, EI MITÄÄN MAREA MEININKIÄ.

T Maza

User avatar
Mikko
Posts: 490
Joined: 2.11.2004 8:51:30
Location: Skuuge

Postby Mikko » 14.10.2011 20:34:16

Firman mies!
#77

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 14.10.2011 21:45:32

Yo!
Last edited by edu on 14.10.2011 22:59:27, edited 1 time in total.

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 14.10.2011 22:32:03

ja hinnoittelu ?

eli tavoiteena hakusessa KESTÄVÄÄ pukua.

hinta?
toimitsus aikataulu ? nooh sivusto lupailee 20 - 25 vrk se riittää aivan mainiosti.

ja mites noista puvuista, niin kenen, siis malli, saumat ei repeä ?
olisin kyllä tässä marean/meroun perus kangaspukua tilaamassa, mutta... tää poloinen tuli nyt vaan tässä..


siellähän povataan jotta smooth open cell ois juurikin kalastajille Ok. Onko se ??
vai oisko tuo Lined open cell ??


http://www.polosub.com/index_en.php


mutt silleen ja jetsulleen.
"kisaaja" no: 76.

http://www.touhula.net

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!

Postby Maza » 15.10.2011 9:33:05

Eduhan on tuonut POLO SUBIN Suomeen, joten Edu varmasti tietää asioista parhaiten. Jos tilaa puvun Edun välityksellä, niin se on varmasti viisasta.

Mä olen niiden "URHEILULLINEN" mies Pohjoisessa, eli ne sponssaa mun urheilusuorituksia. Tilaukset POLO SUBILLE vaan netin kautta tai EDUN!

POLOSUBIN ETU ON OLLUT OPEN CELLISSÄ SE; ETTÄ PUKU EI OLE REVENNYT KERTAAKAAN. Marean puvut on välillä revennyt suoraan pakasta.

MUTTA TOI LINED OPENCELLIÄ SUOSITTELEN kaikille, jotka haluaa asteen kestävämpää pukua. Siinä on pinnassa ohut nylon kerros, joka suojaa kivikoissa ja kaislikoissa.

ELI IHAN TAPSAN PUKU!

Maza

User avatar
edu
Posts: 197
Joined: 11.7.2006 14:47:29
Location: Turku,Finland

Postby edu » 15.10.2011 13:23:15

Moro

Itsellä on ollut keväästä asti käytössä Polon 7mm Forza Tre jossa on ulkopinnassa 1mm kumi. Puku kestää runtua niin perkeleesti ja on samalla Smooth pintainen. Syvälle sukeltaessa ei myöskään puristu yhtä paljon kasaan. On vähän jäykempi kuin normi smooth pintainen mutta ei häiritsevästi sillä se kestää runtua aika hyvin.

http://www.polosub.com/scheda_mute_en.php?id=1

Kangaspintaisista ei ole itsellä kokemusta mutta Suomes on ainakin muutama kangaspintainen polon puku et sielt vois laittaa jotain infoo millaset on ollu

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 15.10.2011 19:50:46

Moi!
Mulla on ollu tän kauden Polosubin lined opencell, ja oon ollu tyytyväinen. Hommasin sekä 7 että 5 mm, saa päälle ilman liukasteita pelkällä vedellä ja on kestänyt kaikki repimiset ja kivikot.
Suosittelen

#57

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Postby Tapsa » 15.10.2011 20:50:13

onk näi, et polo supist alkaa kehkeytymää kauden puku ?? hå?

pistäkääs ny muut merkit enemp hehkutust!!

jengi kuitekki menee just tän kampala sivu mukkaa.

niin gonat, ku mopokki




noh mä kyllä hehkutan tuon Merou kangas puvun nimeen!! (muita sen enempää väheksymättä)
hieman ois suuntaus jotta polosubi ois 2011 vielä päälläni.

siis kesti tuo haarniska (merou) 5 vuotta kesät talvet ja puvulla TODELLA mentiin eikä meinattu, niin pinnalla kuin syvyyksissä.
sanon vaan että pololta vaatii "ihmeitä" jotta kykenee vastaamaan samaan tuleen.
niin syvyyden kuin keston puolesta. hifistely on aivan turhaa !! siinä tota ja tässä tuota.. joo.
kyllä se homma on sukeltajasta itsestään kiinni.
siis se kuinka syvälle ja kuin ka kauan jne, tuleeko kalaa vai ei..

sekin että onko todellisuudessa merkitystä tuolla kuvioinnilla??
noooh ehkä pikkuisen, enimmäkseen vissin ulkomaan vesissä.

nooh
jotta enempää ei sekoitella pukuhankintoja.
niin jokaisella on mieltymyksensä. ja nyt jo alkaa suomalaisillakin vihdoinkin!! olemaan jotain tolkkuja erilaisista puvuista.

eli käytännössä se mitä puvulta odotetaan ja vaaditaan.

Tiedetään liki main mitkä on heikkoudet ja mitkä vahvuudet.

Mutta mutta vielä se vaatii pientä tutkimista ihan itsekseen (ainakin itse tätä tahdon) eli käytännössä ehkä se sen seuraava puku onkin jo se 120% priima)
hhmm empä usko että kovin kovasti tuotekevitystä on tapahtunut tässä 3 vuoden aikana. samoja rytkyjä myydään.

jeechh
mutta nyt vaan pukuja tilaamaan.
Merou
Marea
Polosub
siinä kait ne tän hetken kuuminmmat kuosit.


Kroatia suitti ei kuulemma saumoista kestä, eli vois kait unhoittaa, vaikka onkin 200 euron puku !!
mutta tuola listaa puvuista--> http://touhula.net/linkit.htm
Last edited by Tapsa on 15.10.2011 22:38:03, edited 1 time in total.
"kisaaja" no: 76.



http://www.touhula.net

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

TAPSA!

Postby Maza » 15.10.2011 21:19:06

Kuumimmat kuosit on sulla pöksyissä!

T maza

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Re: TAPSA!

Postby Tapsa » 15.10.2011 22:37:04

Maza wrote:Kuumimmat kuosit on sulla pöksyissä!

T maza

no joo toi on totta!, mutta ne toiseks kuumimmat.
Merou, Polo vai III-raidan Addidach ?
"kisaaja" no: 76.



http://www.touhula.net

User avatar
tomppa
Posts: 439
Joined: 18.2.2009 16:57:26
Location: parainen

Postby tomppa » 16.10.2011 7:21:26

tere.

mulla on ollu nyt reilun vuoden muistaakseni toi polosubin smooth open cell 7mm ja ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana.

kaksi kertaa olen korjannut, ensimmäisen dyykin jälkeen, joka oli omaa tyhmyyttä ja sitten pultun suusta aukesi sauma, mutta hyvinkin korjattavissa.

kaislikossa en ole kovin paljon kyntänyt, mutta kyllä kivikoissa on osumaa tullut ja hyvinhän sen kanssa on pärjännyt.

erittäin mukavan tuntuinen päällä, joustava, helppo pukea ja riisua.

ainut mittapuku, josta minulla on kokemuksia, enkä tarvitsekaan kokemuksia muiden valmistajien puvuista.

edu hehkuttaa tuota kumipintaista senverran, että luultavimmin sellaisen hankin seuraavaksi.

onhan polon puvuilla kaiketi hintaa aika paljon, mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa :-D

tomppa
yksi on helvetisti enemmän, kun ei yhtään! -85-

http://www.spearfishingfinland.blogspot.com/

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!

Postby Maza » 23.10.2011 19:10:10

POLO sub on luvannut sponssata ensi kesän kisoja, joten jos mietitte mitä tilaatte niin kallistukaa POLON puoleen kun ne tukee meiän touhuja.

T Maza

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!!!

Postby Maza » 1.11.2011 12:08:50

Forza Italia...

ÖÖ yritetään nyt kasata Stadin kisoista isompaa sceneä ja kunnon sponsseja.

T Maza

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

8 mm yläosa

Postby Maza » 2.11.2011 13:35:55

8 mm yläosa....Suosittelen...

T Vilukissa Maza

http://www.polosub.com/scheda_mute_en.php?id=8

User avatar
Nils_Holgersson
Posts: 7
Joined: 6.7.2011 9:40:30
Location: Hki

Postby Nils_Holgersson » 3.11.2011 0:36:20

Kuulisin mieluusti tuosta Polon ulkopinnassa olevasta 1mm kumista. Millaiset kestävyysominaisuudet tuolla kumipintaisella on verrattuna esimerkiksi kangaspintaseeen 'peruspukuun'?

Olen jyystänyt vanhalla Omerin kangaspintasella nelisen vuotta. En kovin aktiivisesti mutta kuitenkin niin, että reissussa ollessa on täysin huoletta kieritty kivissä ja kaislikoissa.

Ainakin itsenikaltaiselle satunnaiselle pyssyttelijälle kestävyys on erittäin tärkeä ominaisuus. Suht lämpinä noissa pysyy varmasti kaikissa - kun on tarpeeksi millejä.

Lisäksi kärsin sen verran allergioista, että saippualla pukemiset sun muut eivät tule kysymykseen. Peruskeikkaan kuuluukin reseptilääkitys (antihistamiini). Tuskin kutiamisen suhteen kuitenkaan on eroa puvuissa.

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!!!

Postby Maza » 3.11.2011 18:11:04

Kyllä toi kangaspintainen on hdottomasti kestävämpi kuin kumipintainen.
Kangas pitää homman hienosti kasassa ja suojaa auringon valon aiheuttamalta "hapettumiselta". Se onkin varmasti suurin syy, että kangaspintaiset kestävät 4-5 v ja propuvut 2 -3 vuotta.

En itsekkään missään nimessä käytä "liukasteita". Tärkeintä on pestä puku 40 asteessa pikapesu ohjelmalla ilman linkousta. Se olis tärkeää....
Siis normipesukoneessa.

T Maza ja palataan thon KUMIPINTAAN vielä, tarkoitit kai tota

http://www.polosub.com/scheda_mute_en.php?id=1

Kehuivat todella kestäväksi, mutta kyllä Kangaspintaon varmasti kestävämpi. Mutta kangaspinta ei pidä niin hyvin tuulta kuin kumi...

User avatar
laban
Posts: 90
Joined: 25.7.2009 13:27:09
Location: vaasa

Postby laban » 3.11.2011 20:40:49

ahaa, puetteko te sitten pelkällä vedellä vai miten? ite en ole kokeillut pelkällä vedellä, viimeiset reissut puin kosteusvoiteella mutta tuskin tekee hyvää puvulle eikä yödyykit ollut erityisen pitkiä niin en tiedä kutinoista..

itselläni viime kaudella jäi moni reissu kesken kun en kestänyt enää sitä kutinaa. kuinka usein maza olet pessyt sitä pukua 40 asteessa? pelkkää vettä vai jotain pesuainetta mukaan?


mitä noista monista kiinnitysvaihtoehdoista ootte valinnut?

User avatar
Nils_Holgersson
Posts: 7
Joined: 6.7.2011 9:40:30
Location: Hki

Postby Nils_Holgersson » 3.11.2011 22:10:00

edu wrote:Moro
Itsellä on ollut keväästä asti käytössä Polon 7mm Forza Tre jossa on ulkopinnassa 1mm kumi. Puku kestää runtua niin perkeleesti ja on samalla Smooth pintainen...
http://www.polosub.com/scheda_mute_en.php?id=1


Kyllä Maza viittasin juurikin tohon. Ja yllä lainaamaani Edun viestiin. Ehkä pitänee tollastakin rohkeesti harkita ainakin.

Noista käsivoiteista ja muista lubrikanteista en osaa sanoa. Oma kokovartalokondomi asettuu hyvin pienen kostuttamisen jälkeen.

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!

Postby Maza » 4.11.2011 9:18:01

Pari kertaa vuodessa olen pessyt 40 asteessa ( pika pesu ) ilman linkousta,
pesuainetta vähän messiin....

Mutta muistakaa, että se kutina ei välttämättä johdu , hoitoaineista, liukasteista etc.. vaan puku hoitaa ihoa eli ottaa siitä ylimäärästä pois, mutta luonnolisesti se voi joskus myös ärsyyntyä.

MUISTAKAA, että kesken dyykin rohkeasti vaan puku auki ja vettä joka paikkaan ja kalliolle tyhjentämään ylimääräiset.

Opin tämän aikoinaan kun kusin koko ajan pukuun....

Kerran kun olin Espanjassa 6 päivää 10 h tuntia vedessä päivittäin, kusin koko ajan pukuun...kauhean kuuma..Niin vikana päivänä jalat tuli täyteen paiseita...


tsemppiä. T Matti

User avatar
Saari
Posts: 148
Joined: 27.6.2006 22:16:59
Location: Turku, Finland.

Postby Saari » 4.11.2011 9:46:51

Yo Laban!

Noista kiinnityksistä sen verran. Et Maza suosii noita velcroja enkä tiedä niiden toimivuudesta juurikaan. Mut jos noita froggeja meinaat ni ehdottomasti perus Frog kiinnitys. Toi Double frog on vähän kädestä. Mulla on 7mm puvussa double frog ja on vähän epämukava. 5mm mulla on toi perus frog ja toimii pirun hyvin. PEACE!

N
80


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests