Lavat räpylöihin?

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Emil
Posts: 10
Joined: 15.10.2006 12:41:00
Location: Tampere

Lavat räpylöihin?

Postby Emil » 11.12.2013 11:01:47

Mistä jengi tilaa kamoja nykyään? Tarvis tilata varmaankin uudet lavat vanhojen (toinen katkes) tilalle ja mahdollisesti joitain varaosia omerin pyssyyn. Mielellään nopeasti ja halvalla.. :)

User avatar
Jygä
Posts: 57
Joined: 15.9.2012 17:18:49
Location: Espoo

Kauppoja

Postby Jygä » 11.12.2013 16:26:58

Moi, et täsmentänyt millaisia lapoja halajat muovi, lasi- vai hiilikuituiset? Netissä on pari espanjalaista kauppaa josta noita pyssyn varaosia saa, subprof.com ja scubastore.com

Jos lähtisin ittelleni hommaamaan lapoja niin hommaisin tosin suoraan tehtaalta, koska sinne on helpompi hoitaa kaikki takuuasiat sun muut. Lavoista on yleensä ollu joka vuosi kimppatilauksia kevään aikaan, silloin ei tuu niin pahat postikulut.
#131

User avatar
Mikko
Posts: 490
Joined: 2.11.2004 8:51:30
Location: Skuuge

Re: Lavat räpylöihin?

Postby Mikko » 12.12.2013 9:52:40

Emil wrote:Mistä jengi tilaa kamoja nykyään? Tarvis tilata varmaankin uudet lavat vanhojen (toinen katkes) tilalle ja mahdollisesti joitain varaosia omerin pyssyyn. Mielellään nopeasti ja halvalla.. :)

Mikä pyssy ja mitä osia?
Mulla on jotain nurkissa lojumassa.
#77

User avatar
Emil
Posts: 10
Joined: 15.10.2006 12:41:00
Location: Tampere

Postby Emil » 12.12.2013 13:14:21

Jotkut käytetyt\uudet muovi tai lasikuitu lavat. Vanhat oli omerin lasikuitulavat joista toinen katkes aikoinaan, sain sen kyllä jotenkuten fiksattua reissun päällä aikamoisella patentilla. Joutu kuitenkin varoon sitä kokoajan. Hajoomista lukuunottamatta olin kyllä tyytyväinen niihin. Hiilikuitulavat on mun mielestä turhan hintavia enkä itse oikein näe mitään syytä hankkia semmosia.

En tiedä sen mun Omerin mallia, se on 120 pitkä ja siihen on asennettu raili ja tuplakumit jälkeenpäin. Poistin mä siitä varmistimenkin jossain vaiheessa kun liipasin jumiutu laukastessa ajoittain, mikä on todella ärsyttävää kun on dogtooth tuna tähtäimessä ja liipasin jumiutuu.. :)

Kävin eilen penkoon suksipussin varastolta ja pikasella vilkasulla näytti et kaikkee on tarpeeksi. Tuli hankittua Mikolta sopiva määrä varaosia aikoinaan. Monofilamenttia oli rulla, mutta en tiedä riittääkö se kahteen settiin. Samoin kumia oli n. Metrin pätkä, en oo viel ehtiny tarkistaan missä kunnossa kiinni olevat kumit on. Ainakin bungeet oli jotenkin rapistunu\halkeillu hajalle.

Mut siis, pitää tarkistaa mikä tilanne on kuhan ehdin. Jos tarvin jotain niin se olis filamenttia ja ehkä metrin kumia (16 tai 18mm)

User avatar
Mikko
Posts: 490
Joined: 2.11.2004 8:51:30
Location: Skuuge

Postby Mikko » 12.12.2013 13:49:31

Jos on tarvis niin laita YV.
Molempia löytyy kyllä.
#77


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 93 guests