pyssykysymystä

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

Samiset
Posts: 33
Joined: 19.7.2013 8:54:11
Location: Vantaa

pyssykysymystä

Postby Samiset » 27.5.2014 22:01:54

Moro!

Kertokaas kokeneemmat harrastajat ja ammattilaiset, onko näistä pyssyistä mihinkään, meneekö rahat hukkaan jos noista jommankumman ostaa?
http://varuste.net/Seacsub+Thunder+Combat+95?_tu=49665
http://varuste.net/Seacsub+Twin+Fire+95?_tu=49653

95 pyssy pitäs saaha, mut köyhä kun on, niin se pitäis saada kohtuu hintaan ja mieluiten mahdollisimman hyvä...

Jos (/kun) sanottu ettei noi oo hyviä, niin laittakaas ehdotusta tulemaan, että millaseen pyssyyn sijoittaisin.

Kiitos etukäteen :)
Kuin kala kuivalla maalla

User avatar
Kimi
Posts: 820
Joined: 2.11.2004 10:26:01
Location: Ingå

Postby Kimi » 28.5.2014 9:19:02

Moi,

En yleensä puutu varuste asioihin, mutta se on nykyään melko selkeää, että Seac sub ei oikein ole pro. Olen yrittänyt saada varuste.netin jengin ymmärtämään että kukaan kunnon harrastaja ei sieltä osta mitään, vain ekaa pyssyä ostavat ihmiset.

Itse olen ampunut cressillä, mikä on kestävä vaikkakin vaikea oppia käyttämään.

Tänä kesänä kokeilin Patholsen pyssyjä ja olen todella positiivisesti yllättynyt. Etenkin mekanismi on superhyvä. Tarkkudesta ja ampumisesta en osaa hirveästi sanoa muuta kun että lähietäisyydeltä osuu turskaan. Nuolet ovat parhaita mitä olen kokeillut. Täydellä latingilla kiven alle ammuttaessa ei tapahdu kalan kuoleman lisäksi mitään.

Pathoksia ei vielä saa Suomesta mutta voin diilata. Pistä yksityisviesti.

t. Kimi

User avatar
joonsa
Posts: 90
Joined: 4.3.2014 20:24:29
Location: EP

Postby joonsa » 28.5.2014 11:42:32

Ite alotteliana tietenkin ostin reilu vuosi sitten Seacin tykin. Semmonen ~50 laukasta ammuttu ja hyvin se on pelannut. Tosin sen verran tein heti alkuun kun pyssykän sain että otin koneiston auki ja ihmettelin mitä se on syönyt. Rasvailin ja hieman muotoilin tuota klipua johon siima tulee kiinni(oli sen verta löysä että kovassa ryynäämisessä tahtoi siima irrota aina).

Muuten ei valittamista ole ollut. Kevyehkö ja simppile toiminen.

Samiset
Posts: 33
Joined: 19.7.2013 8:54:11
Location: Vantaa

Postby Samiset » 29.5.2014 9:23:13

ei tartte arvostella noita pyssyjä linkeistä, voitte myös kertoa omista hyvistä kokemuksista. Minkä pyssyn olette kokeneet hyväksi ja mitä voisitte suositella?
Kuin kala kuivalla maalla

Mkiko
Posts: 44
Joined: 20.4.2009 1:37:29

Postby Mkiko » 30.5.2014 17:23:42

Omerin Cayman G.I. 75cm mittaisena on ollut ihan jees. Se on vähän lyhyt Norjassa ja välillä liian pitkä Suomessa.

Suomeen 55 cm pyssy ja Norjaan 95cm.

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

yo!!

Postby Maza » 30.5.2014 18:42:32

Pyssyn valinta on oikeasti todella tärkeä asia. Se on käden jatke……..

Melkein sama millä puvulla tai räpylöillä vetää, ne on kaikki ok.

Mutta pyssy perhana. Kun suomessa ei pääse kauppaan kokeilemaan. Periaatteessa olis parasta tulla kisoihin ja esim kisojen jälkeen pyytää porukalta muutamaa pyssyä ja ampua testinä ja pitää kädessä.

Pitäs satsata sen takia koska pyssyjä ei voi ollaa montaa merkkiä, eikä montaa eri mallia samasta merkistä. Parasta olisi, että sama pyssy olis vähintään 5 vuotta……..

Siksi itse suosittelen klassikoita. Omer on ok, mutta mun mielestä asteen kömpelö suomen oloihin. Varmasti erinomainen Norjassa. Suomessa pitää olla kevyt ja ketterä. Siksi mä käytän Cressiä ja halvinta klassikko mallia
Cressi Comanche. Ei ole ollut valittamista. Varmistin pitää poistaa ja latauskahva….

Mut kun ei ennen ostoa pääse pitämään kädessä niin minkäs teet.

Kaikki varmaan ihan ok…..Suomessa ammutaan läheltä ja pitää pystyä kääntämään pyssyä nopeesti….Suomessa 75 cm pyssy on varmasti useimmiten paras. T Maza

Sami.M
Posts: 229
Joined: 13.4.2012 23:31:43
Location: Lohja

Postby Sami.M » 31.5.2014 14:32:41

Nyt on Motonettiin tullu Seatec Airone 75 kuminauha pyssy kelalla. Hintaa 139€ ja jos kanta asiakkaaks liittyy saa - 10%. Loppusumma ei olis kun 125,10€ :)

User avatar
-Mikael-
Posts: 327
Joined: 6.6.2008 11:20:32
Location: Pori

Postby -Mikael- » 1.6.2014 0:43:01

Sameeseen veteen suosittelen OMER:in excaliburia 60cm (kestää runtua) ja sit ehkä maailman paras pyssy OMER:in xxv gold!
Jos on vähän enempi rahaa sijoittaa pyssyyn ja onnistuu jostain löytämään vielä noita goldeja niin suosittelen. Kevyt käsitellä, kahva (OMER:in T10 muistaakseni) on mielestäni tosi hyvä ja muutenkin todella laadukas pyssy.
Itsellä 82cm jota käytän Suomessa 90% reissuista, ulkomaita ja syksydyykkejä varten on viel 110cm xxv gold...


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests