Kelluke

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

Paras alusta vaihtoehto mielestäsi?

Saturn Kaboat
0
No votes
Perus kumppari
2
100%
Perus alumiini/kuitu/muovi vene
0
No votes
kelluke ja unohda multitasking
0
No votes
Sit on top kajakki
0
No votes
Vesijetti
0
No votes
Sevylor Diveyak
0
No votes
Packraft
0
No votes
Muu?
0
No votes
 
Total votes: 2

J.J
Posts: 20
Joined: 24.11.2014 16:57:46

Kelluke

Postby J.J » 23.12.2014 1:36:47

Moro!

Eli nyt on luvassa monimutkaista mietintää ja koska itse en osaa päättää niin kaipaan muiden mielipiteitä.

Jotenka mun pitäis ostaa kelluke kun oon tähän mennessä pulikoinnut rannasta mutta tekis mieli lähteä pitemmälle, niin mulla on tapana yhdistellä asioita ja tehdä montaa juttua kerralla kun pitkät työpäivät syö vapaa-aikaa, tästä päässään siihen että kun lähden kalaan niin mielelläni metsästän myös samalla joka luonnistuu yleisellä vesialueella. Jotenka jos mä otan kalastuskamat ja metsästys romppeet mukaan niin tavara määrä kasvoi huimasti.

Sit mulla on myös kriteerinä säilytystila jolloinka täytettävä ois kyseessä ja monikäyttöisyys joten pitää miettiä onko järkeä hankkia kelluketta viemään veneessä tilaa kun voi sukeltaa veneestä.

Tästä pääsemme siihen että oon alkanut miettiä jospa alkaisi sukeltaa sit on top kajakista kun se on kumminkii suht kevyt ja tykkään meloa mut se operaatio 7mm märkäpuvussa varsinkin kesäisin on, noh lämpöistä hommaa jolloin tarvis perämoottorin käyttöön, kuitenkin liikun lyhyitä alle 10km matkoja. Talvisäilytys ja liikuteltavuus on isoja kriteerejä ja kun menis jonnekkin valtion maille kalastamaan niin mielellään ottais kumilingon myös mukaan.

Sitten myös pitäis pystyä operoimaan 1-4 hengen kanssa tarvittaessa mut koska elintaso on korkea niin joillakin tutuillani tuo elopaino on luokkaa sitä että eivät jaksa uida/polskia pitempiä matkoja ja pitää olla tiettyjä mukavuus kriteerejä.

Oon lukenut paljon noista hyvät/huonot puolet keskusteluja esim just sit on top kajakeista sukellettaessa ja niistä kerättyjen pisteytysten perusteella kallistuisin kajakin suuntaan jossa toki on huonot puolet mutta ne ei niin haittaa mua.

Mä oon alkanut kallistua tuohon Saturn KaBoatin suuntaan aika vahvasti koska se täyttää joten kuten lähes kaikki mun kriteerit, ongelmaksi vaan muodostuu tuo saatavuus.

Vesijetti ois myös oivallinen vaihtoehto mutta siinä taas alkaa tulla monipuolisuus ja hinta liian kovasti vastaan.

Mä myös oon tähänkin mennessä tehnyt reissuja missä olen nukkunut saaressa ja snorklaillut pari päivää kun mun päivä reissut on aika harvassa joten alustan pitäis myös mahdollistaa ylläpitää toimintaa jonkuu aikaa.

Tässä sit on aivopähkinää purtavaksi joten lisää hampaita on hyvästä, tuttujani en voi käyttää koska he ovat jäävejä asian suhteen.


http://www.ebay.com/itm/Sevylor-Diveyak-Inflatable-Kayak-Single-Person-w-Paddle-w-Battery-Pump-/331421486263?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d2a428cb7

http://www.ebay.com/itm/Aquaglide-Rogue-Sit-on-Top-Tandem-Inflatable-Kayak-for-1-2-paddlers-with-Case-/181591527468?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a47b2d02c

http://outdoorsy.eu/saturn-kaboats-17/16-kayak-inflatable-boat-crossover-kaboat-p79

https://www.alpackaraft.com/index.cfm/store.catalog/Packrafts/FjordExplorer

-J.J
Esse quam videri

Sami.M
Posts: 229
Joined: 13.4.2012 23:31:43
Location: Lohja

Postby Sami.M » 23.12.2014 2:36:05

Itsellä oli Sit-on-top ennenkun vaihdoin sen kumiveneeseen ----> https://varuste.net/rewrite.php?&rewrit ... vene%20290
ehdottomasti kumivene jos merellä pyörii, sen saa kätevästi yksin vedettyä kalliolle ja itse kuljetan auton katolla, vanha skrubu auto niin en käytä edes kattotelinettä, nauhat sidon ovista sisään ja ilma pohjalla kannattaa ottaa koska painaa alle 40kg ja saat yksikseenkin kannettua, vakaa kun mikä jos siitä haluaa veteen hyppiä, ja ollaan tolla menty 3 sukeltajaa täyslasti noin 7kilsaa suuntaan nou problem. toivottavasti oli jotain apua.

J.J
Posts: 20
Joined: 24.11.2014 16:57:46

Postby J.J » 23.12.2014 3:52:33

Okei, ootko käyttänyt 10hp moottoria vai miten oot virittänyt tuon? Kuin on kestänyt kumi ja onko heavy duty? Oliko teillä miten paljon painoa päällä ja miten painavia kaverit oli?

Tuollainen ois myös aika mahtava mut oon jotenkii tottunut kattomaan että alle 1½t € ei ok kumpparia saa ainakaan normi veneen muodossa.
Esse quam videri

Sami.M
Posts: 229
Joined: 13.4.2012 23:31:43
Location: Lohja

Postby Sami.M » 23.12.2014 4:45:35

5hp moottori käytössä eli oli toooosi hidasta ja ahdasta kylläkin, ite painan sen 65 toinen kaveri varmaan siinä 70 luokkaa ja yks siinä 80-90 välillä? ja kumi on kestänyt mainiosti jtn pikku naarmuja pohjassa kun repiny kalliolle mutta muuten ei mitään esim vuotoja, sisäpohja vuotaa kyllä sen verta ilmaa että joutuu aina täyttää ennen reissua, helposti varmaan sais paikattua mutta oon laiska. heavy dutysta en tiedä :/ yksin tolla 5hp pääsee just ja just plaaniin, 6hpn moottori sopis hyvin :P tai miksei suoraan se 10.
Mutta itsellä vaan hyvää kokemusta tosta. ollut nyt 1 ja puol kesää.

pete
Posts: 314
Joined: 27.10.2005 16:15:03
Location: suur-salo

Postby pete » 24.12.2014 13:58:56

Katoppa grand kumivenekanootti...toinen tais olla 3.8m ja toine 4.5 tai jotain nopeesti täyttyy pienellä koneella liikkuu hyvin ...kaikkee kriteeriä mitä halusit ei täytä mut keveys..kantokyky..näppäryys...itsellä kumivene jossa lisäksi mukana pieni s.o.t jolla rantaudun ja haen linnut...vene ankkurissa vaikka 200m päässä niin ei häiriköi linnustusta...toi grand kiinnostaa kovasti siitä helppo mennä veteen ja helppo myös naamioverkolla peittää+ei kovin isoa amkkuria kaipaa...ja pahassakin kelissä rantaan pääsee helpolla

J.J
Posts: 20
Joined: 24.11.2014 16:57:46

Postby J.J » 24.12.2014 20:47:03

http://www.kuinoma.fi/tuotteet/11563

Joo mä meinasin tulevana vuonna ottaa vuokralle tuon paatin ja kokeilla miten toimii, saturnin ja grandin erohan on siinä et nuo ponttoonit on isommat saturnissa josta saa enemmän kelluvuutta ja vakautta, niin ja saturni ois halvempi tilattuna ulkomailta suomeen postien kanssa kuin grand suomesta toimitettuna.
Esse quam videri


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 324 guests