Sukellusseuraa joensuussa?

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

Samiset
Posts: 33
Joined: 19.7.2013 8:54:11
Location: Vantaa

Sukellusseuraa joensuussa?

Postby Samiset » 6.6.2015 20:04:12

Juuri joensuuhun muuttaneena kysyisin, löytyykö täältä tai läheltä harrastajia? Saapi ehdottaa ja neuvoa myös hyviä paikkoja joensuun seudulta tai noin 100km säteeltä.
Kuin kala kuivalla maalla

User avatar
TuukkaG
Posts: 45
Joined: 3.7.2014 17:19:38
Location: Kangasala

Postby TuukkaG » 6.6.2015 21:45:55

Ensinäkin olen pahoillani että olet joutunut muuttamaan Joensuuhun mutta samalla onnittelen sen johdosta että olet muuttanut kenties parhaalle seudulle harrastaa harppuunakalastusta. Itse harrastin kyseisellä alueella harppuunastusta 9-10 vuotta ja tulen käymään siellä varmaankin Elokuussa kun pääsen lomalle täältä ulkomaan komennukselta. Mutta asiaan ->

Ylämyllyn/Liperin puolella on 3 järveä jotka kytkeytyvät toisiinsa:

Leinosen Lampi:
3 osaan jakaantuva isompi lampi jossa on näkyvyys 6-10 metrin luokkaa. Syviä rantoja, matalia mutaisia pohjukoita ja se lampi mistä olen suurimmat osat kaloista paukutellut. Sukellusmatkat voit aloittaa joko Jyrinkylän puoleiselta Ponkun uimalaiturilta, Pärnävaaran puoleiselta Ruostelahdesta tai Lautasuon puolelta. Lammessa on hyvät siika ja jalokala kannat

Jyrinjärvi
Näkyvyys 4-7 metrin väliltä. Mutaisa pohjukoita, laajoja vesikasvusto alueita ja syvempi ns " sorumontun" puoli. Parhaiten vesille pääset suunnistamalla Soramontulle joka sijaitsee harinjärventien varressa. Tai Pärnävaarna puolelta latupohjia pitkin.


Harinjärvi
Näkyvyys Leinosen luokkaa, paljon syvempi ja laajempi järvi jossa on kuitenkin sopivasti kaatuneita puiden runkoja ja syviä rantoja. Parhaiten pääset seuraamalla metsäteitä Harinjärventien kautta.


Lähtökohta on että melkein kaikki järvet Joensuun alueella on kirkasvetisiä ( isompia selkiä lukuunottamatta ), muista vaan desifioida välineet ku hyppii järvien välillä. Rutto on tappanu esim Harin ja Jyrin järvestä jokiravu kannat mutta Leinosessa sellainen vielä on.


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 79 guests