Kihdin alue

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Elimuli
Posts: 36
Joined: 6.9.2013 11:54:40
Location: Turku

Kihdin alue

Postby Elimuli » 1.8.2015 17:04:57

Morjesta!


Avautu mahdollisuus viettää aikaa tulevina kesinä Kihdin aukon Itäreunalla tuossa Åseholmin (Hällesö) korkeudella suurinpiirtein. Jonkunnäköinen kippo tulee olemaan käytössä, mutta kovin kauas ei välttämättä oo aina mahollisuutta lähteä.

Pari viikkoa sitten olin ensimmäistä kertaa ko. paikalla vedessä, mutta ahvendyykki ei tuottanut niin minkäänlaisia havaintoja, enkä muutenkaan törmännyt kuin yhteen haukeen ja säynävään. Ilmeisesti vaikeeta on toisaalta ollut muuallakin viimeaikoina.

Tarkoitus olisi alkaa toden teolla kartoittaa alueen kalatilannetta itse, mutta jos jollain on kokemuksia paikasta, niin kuuntelen mielelläni. Erityisesti kohteena tulee olemaan ahvenet! Siialle taitaa olla vähän liian sisäsaariston puolella? Eikö? Tosin syksyn tullen yödyykeillä varmasti hyvät mahdollisuudet löytää jalokalaa, sillä taimenpaikkanahan aluetta pidetään varsin hyvänä.

Porukka käy kuitenkin Ukissa, Kustavissa, Houtskärissä ja Korppoossa, mutta onko tämä alueena huonon saavutettavuuden takia vähän väliinputoaja?

Ensiviikolla etsinnät jatkuvat - tuli apuja tai ei. Palaan asiaan :roll:

- Samuli

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

alue on loistava

Postby Maza » 1.8.2015 18:35:38

ollaan suekklettu siellä mesta on loistava. kylmä kesä vaan pitäny ahvenet jemmassa.

koodataan. T Tulikoura

User avatar
Elimuli
Posts: 36
Joined: 6.9.2013 11:54:40
Location: Turku

Ei mitään

Postby Elimuli » 6.8.2015 14:21:39

Olin keskiviikkona linkin alueella pari tuntia vedessä. Tein 1-2 minuutin mittaisia pohjamakoiluja vaihtelevissa paikoissa 2-5 metrin syvyyksissä. Koitin saaren kärkiä, jyrkkiä rinteitä sekä ihan matalia ruovikkolahtia. Ei näkynyt ahvenista vilaustakaan. Ei tullut heittämälläkään ahvenia muuten kuin jigillä muutama aika syvältä. Ehkä kyttäilin siis liian matalalla. Jatketaan harjoituksia :)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... 00&lang=fi

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Yo!!!

Postby Maza » 6.8.2015 15:25:55

Kyl se nyt sama juttu kun joka paikassa. vesi ei ole tarpeeksi lämmintä 3-4 metrin syvyydessä. pitäs olla +18. Ahvenet ei vaan kertakaikkiaan liiku mihinkään suojasista paikoista.

Yritä etsiä matalia virtaavia salmia. Ne vois olla kaislikko lahtien "suiden" ohella parhaat mestat. Ukissa kukaan ei ole saanut jigaamalla yhtään ahventa kilometriä satamasta kauempaa, eli ahvenet ei oo ollenkaan uineet ulos....

Tsemppiä ja kyl ne sielt viel löytyy. T Mä


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 56 guests