Huomiota Vekaran Siioista.

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Huomiota Vekaran Siioista.

Postby Maza » 23.8.2020 11:10:59

Yo, kaikki!

Olen vieläkin hämilläni mitä tapahtui Vekarassa. Vesi oli +19 ja vedin 5 mm puvulla. Näkyvyys 5 metriä, Mulla oli 100 cm pyssy.

En ole ikinä nähnyt niin paljon siikaa. Isoja parvia missä oli 5-9 kilon siikaa näin 5 parvea.
2 kertaa 40 siian ( 400 grammaa ) parven.
2 siian parvia 10 kertaa ja yksittäisiä noin 10 kertaa.

Syy, että sain vain yhden, on se, että että kämmäsin 4 kertaa ihan täysillä. Mutta pää syy oli, se, että enole ikinä kalastanut siikaa noin kirkkaassa vedessä. Siika oli kuin "uusi kalalaji". Ne pitivät etäisyyttä ja reagoiovat aivan millinkin liikkeeseen.

Kävi myös niin, että normaalisti silmäni reagoi liikkeeseen, nyt oli niin, että semmosia 20 cm levysiä ruskeita leväpalloja liikkui aalltojen mukana. Monta kertaa kävi niin, että hämäännyin tollaseta tummasta hahmosta ja jä keskitin katseen siihen ja samalla siika meni edestä.''

Siiat olivat kivitasanteiden päällä. ELi en väijynyt suoraan kohti rantaa. Tästä johtuen ne tuli sivusta-takaa etc....

2 kilon taimenkin ui yhdessä siika parvessa, joka veti 3 kertaa mun ympärillä yhden sukelluksen aikana.

2 tunnin jälkeen paras mesta kuoli, ja kun uin toisille kareille ihan vekaran ulkoreunalla, niin niissä oli jokaisessa yks kaks siika, mut en saanu niitäkään.

No anyway, aivan uskomatonta, että kunnon merenkäynnissä noin hyvä näkyvyys ja hyvin tavaraa. Vekaran kisa pitää ehdottomasti olla elokuun loppupuolella, ei alkupuolella. Ja sitä siikaa pitää oppia kalastamaan, se on aivan huikeeta...

Tsemppiä. T Hämillään edelleen oleva Meiza

Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests