Pole Spear VS Spear gun

Moderator: Maza

User avatar
onnitus
Posts: 246
Joined: 16.6.2012 11:31:01
Location: Somero

Pole Spear VS Spear gun

Postby onnitus » 20.2.2013 9:59:57

Olis hankinnan alla halpa/halvin Pole spear koekäyttöön.

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Pole spearin käytöstä suomen oloissa?

Lähinnä omalla kohdalla ajattelin että se olisi erittäin nopea ammuskellessa ahvenia parvessa, voisi yhdellä sukelluksella ampua usemman kerran jos sattuu ensimmäinen laukaus menemään huti tai pitää paikkoa. Todellinen parvitykki.

Toinen etu mitä olin ajatellut saavutettavan olisi näkyvyydessä 0.5-1m jolloin pyssyä ei tarvii pitää itsensä edellä kaloja säikyttelemässä.

Onko toi Lamauttava kärki niin epäkelpo kuin mitä on annettu ymmärtää?
(syö kantavuutta/nopeutta epähydrodynaamisilla ominaisuuksillaan)

Kokeilu versio olisi kokoontaittuva 1.5-18metriä pitkä perus pole kiinteällä kärjellä ilman lippoja.
Tiedän kyllä että olemassa on todella hienoja "big game fish" Poleja, mutta ei nyt heti ensimmäisenä ole tarvista sellaiselle ja kun kohde kalana tuolla olisi juurikin pienempi ahven yms pikku kala.

Niin ja jos joku haluaa kanssa itselleen hankkia sellaisen niin nyt suuta auki ja kimppatilausta pystyyn!

ukko
Posts: 39
Joined: 14.1.2012 17:36:58
Location: Hämeenlinna,Iittala

pole spear

Postby ukko » 20.2.2013 19:27:37

Moro!
Itse olen ainakin aatellut et tekisin ite sen pole spearin vaikkapa suksisauvoista.
Pituutena olisi itsellä ehkä se pari metriä.
Kaislikossa varmaan myös toimiva.
Videoita kun on kattellu nii näyttää helpolta ja yksinkertaiselta.

User avatar
onnitus
Posts: 246
Joined: 16.6.2012 11:31:01
Location: Somero

Postby onnitus » 20.2.2013 21:29:26

Jeah!

Nooh ajattelin tilailla samalla pikkuveljille niin pääseevät lajin pariin, ei nyt ole vaan oikeen käsillä mitään aihiota noihin + 40€ ja saa jo jonkin näköisen kolmeen osaan menevän pelin.

Saattaahan tuota itsekkin väsäillä kunhan tietäis että mitä tuossa tarvii ottaa huomioon. Vaikein kai tuossa on toteuttaa nuo jatkos kohdat siten ettei 1 ruostu 2 paino piste pysyy kärjessä 3 ei epätasaisuuksia muodossa 4 kestävyys ja tasalaatuinen taipuisuus.

Kattelin jo kyllä hiilikuitu-tankoa ja putkea, ei sekään niin älyttömän kallista olis jos ottaa vaikkapa 8mm tankoa.
Kärjen voi itse veistellä HST-tangosta, ja jonkin näköstä kuminarua löytyy sukelluslaatikon perukoilta.

Lähinnä nyt käyttäjä kokemuksia kaipailisin.

Kiitos Ukko vastauksesta!


Return to “Uudet harrastajat - Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests