Yksi haavelija, tuleva harrastaja Tampereelta

Moderator: Maza

Rinkeli
Posts: 3
Joined: 9.7.2013 12:18:13
Location: Tampere

Yksi haavelija, tuleva harrastaja Tampereelta

Postby Rinkeli » 18.2.2014 13:11:02

Morjes!

Oon lurkkaillut täällä foorumilla vaihtelevalla intensiteetillä nyt viime kesästä asti ja viestiketjut on aika pitkälti luettu läpi. Siispä ajattelin itse kirjoitella myös tällaisen sekavan esittäytymis/neuvonkysymis/seuranhaku -viestin.

Mulla on ollut pienestä asti haaveena ruveta sukeltamaan, mutta kurssille asti en ole koskaan päässyt. Nyt muutama vuosi takaperin mulla diagnosoitiin sitten astma, jonka ajattelin vesittävän sen haaveen täysin. Mutta löysinpä sitten vapaasukelluksen ja sitä kautta sukelluskalastuksen, eikä harmita enää :) .Pientä sekalaista harjoittelua olen tehnyt tossa päälajini, eli ju-jutsun ohessa, ja tietenkin väijynyt youtubesta sukelluskalastusvideoita tuntitolkulla. Nyt kun toi painiähellys on alkanut toden teolla kyllästyttämään, niin ajattelin kesää kohden aktivoida itseäni tämän homman suhteen. Tavoitteena päästä avoveteen heti kesällä.

Itse täällä Tampereen suunnalla asustelen ja olen ajatellut alkaa esim tuota Kaukajärveä koluamaan, kuhan varustehankinnat on kunnossa ja järvi avoinna. Löytyisköhän Tampereen suunnalta sukelluskavereita? Vanhoja senseitä tai ihan vaan muita aloittelevia? Fiksuinta ja kivointahan tää touhu olis vissiin porukalla.

Välinehankinnat on vielä ihan auki. Ensimmäiseksi ajattelin tilailla itselleni ihan kunnon mittatilauspuvun, kunhan palkkapäivä koittaa. Tää on ainakin täältä lukemani perusteella fiksuin ratkaisu? Muuten voisin vaikka ostella käytettynäkin varusteita, jos joku on vanhojaan pois myymässä?

Johan sitä pituutta tuli, mutta vielä lopuksi: Onko täällä koneemmalla jengillä jotain vinkkiä aloittelijalle, mitä ois hyvä ehdottomasti tietää? Klassisia virheitä yms. helmiä siolle? Kiitos!

-Mikko

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Moro!

Postby Maza » 18.2.2014 16:15:02

Mies!!

Täkein asia on, että tulet tapaamaan meitä kasvotusten. Eli ilmestyt kesän kisoihin. Siellä saat varmasti kaiken tiedon ja intoa puskea eteenpäin…..

Lajimma harrastaa ,monta astama kaveria. Jaatinen ja Rapo, molemmilla jonkinasteinen astama, ja hyvin jätkät vetää………

Mittatilauspuku, niin tilaa nyt ajoissa kun kestää keväällä ainakin kuukauden.. Ja ota se Polo Sub Forza Tre 7 mm……..Se kestää……….

Ja merelle,,,,,,Kesäkuu on parasta aikaa, joten Hankoon tai Helsinkiin…..

T Maza

Rinkeli
Posts: 3
Joined: 9.7.2013 12:18:13
Location: Tampere

Kiitän!

Postby Rinkeli » 15.3.2014 19:57:52

Kiitokset Mazalle neuvoista! Juu, tarkoituksena olisi päästä kisoihin maistelemaan fiilistä ja tapaamaan uusia kasvoja. Kattelinkin tota kisakalenteria jo alustavasti ja utelen niistä sitten lähempänä ajankohtana. Merelle ehdottomasti, kuhan perustaidot hallussa. Syksyllä saattaa muuttokin rantaviivaa lähemmäs olla edessä.

Sainkin tossa jo yhteyden tänne Tampereen suunnalle, kiitokset vaan Joonakselle tästä! Märkkärin hommasin, mutta kun Polosubit oli pikkasen turhan tyyriitä meikän lompakolle niin päädyin tilailemaan tuolta kreikanmaalta Oceanokselta tollasen 7mm kangaspäällysteisen mittatilauspuvun. Sopii ku hansikas, eikä tarttenu kahta viikkookaan ootella toimitusta! Vielä pitäisi räpsät ja painovyötä jostain hommata. Tollasia leaderfinsin lasi-hiili sekoitelapaisia räpsyjä kattelin kun olisivat ainaskin siedettävän hintaisia ja vissiin ihan laadukkaita. Harppuunat sun muut on jo kaapissa oottamassa ja säännöllisen koskettelun kohteena. Eiköhän ne jäät pian Kauksusta lähde...

Mahtavaa kevättä kaikille!

-Mikko

User avatar
onnitus
Posts: 246
Joined: 16.6.2012 11:31:01
Location: Somero

Postby onnitus » 23.3.2014 10:44:08

http://www.sukellus.info/sukelluskohteet.shtml#laani_2

Tuoltakin jotain apuja voi saada ja tietty perus vinkki katsella kartasta pohjavesi alueella olevia järviä. Eli kangasmetsän keskellä kun lampi/järvi niin melko varmaan kirkas jos ei ole merkattu suota rannoille.
Vanhoilta paikkakuntalaisiltakin hyvä kysellä missä kirkasta vettä.

Joku oli muistaakseni tehnyt laajan ja hienon sivuston omista kokemuksista ja reissuista Tampereen seudulla, oli kaikki tieto mitä tarvitaan. miten sateet vaikuttaa, missä kalat ja mitä ja miten isoa, missä mitäkin pohjassa, mistä veteen, minne auto, yms muuta tärkeää tietoa lajia harrastavalle.

Vermeissä suosittelen hankkimaan kerralla kunnolliset. Jos joku nyt pohtii lajin aloittamista niin kantsii panostaa ja etsiä tietoa mikä sopii itelle parhaiten ja maksaa siitä ettei tarvii olla heti ostamassa uutta kun entinen ei oo hyvä tai on paska(na)

User avatar
Tuomask
Posts: 9
Joined: 2.5.2014 11:48:16
Location: Tampere

Postby Tuomask » 5.5.2014 18:48:00

Mikko, mä voin lähteä mielelläni kaveriksi Kaukajärvelle ja vaikka muuallekkin. Laita yv:tä, jos oot seuraa vailla!

-Tumppi-


Return to “Uudet harrastajat - Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests