Mitä varusteita norjan reissulle?

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
Joose
Posts: 48
Joined: 29.8.2011 3:07:47
Location: Jyväskylä

Mitä varusteita norjan reissulle?

Postby Joose » 28.4.2012 18:36:05

Elikkäs mahdollisesti olisin lähtemässä Norjaan dyykkää kaloi. Osaako kukaan suositella mitä sinne tarvitsee lisävarusteita verrattuna suomen vesiin? Varmaankin kestävämpi poiju letkun/narun tarvitsee? tämänhetkinen poijuletkuni on se omerin kelluva mikälie kumi vai silikooninen.

User avatar
Mikko
Posts: 490
Joined: 2.11.2004 8:51:30
Location: Skuuge

Postby Mikko » 28.4.2012 19:46:02

Tuplalippaisia nuolia.
#77

User avatar
Tapsa
Posts: 1832
Joined: 12.11.2004 15:53:00
Location: Turku
Contact:

Re: Mitä varusteita norjan reissulle?

Postby Tapsa » 28.4.2012 22:44:48

Joose wrote:Elikkäs mahdollisesti olisin lähtemässä Norjaan dyykkää kaloi. Osaako kukaan suositella mitä sinne tarvitsee lisävarusteita verrattuna suomen vesiin? Varmaankin kestävämpi poiju letkun/narun tarvitsee? tämänhetkinen poijuletkuni on se omerin kelluva mikälie kumi vai silikooninen.


vähänhän se riippuu...
millä.. miten...

--Veneeseen Sukeltajanlippu (tosin pitää se suomessakin olla)

--90 + cm harppuunoita. ja varanuolia, siimaa jne..

--ja toi tuplaklippi on hyvä. kalat on pehmeitä., mutta ammu kiduskannen taa, eikä masuun. masuun tulee pipi ja fileet "piloilla".

-- poijua hyvä (Pakko) käyttää , mutta jos käytössäsi vene, niin ei sen poijun tarvii niin erilaisempi olla kuin suomessakaan. perus torpedo OK.
jos uit paljon, isompi lautta hyvä. kovia virtauksia ja jos paljonkin kalloo, niin ei jaksa uida.

-- poijuletkua riittävästi, itsellä on silleen pidemmissä lenkuroissa 30m, mutta.. itse oon vähän silleen että hyvä on oola riitävästi normi sukellussyvyyteesi nähden, itse aatellut hyväksi että jos letku ois liki tuplat sukellussyvyydestäsi. Siis jos puijuletku jää kelppeihin tms kiinni, niin ois mahdolisesti toinen puolikan helposti kaytettävissä , että pääset pintaan normisti. 10 litran poiju ei helpolla sukella.

--simpukkapussi (kelpaa vaikka sipulisäkki) (+ soijaa.. wasabi-tahnaa..)

--hyvät perkuuhanskat

--pakastin xxl, tai xxxl kokoinen

--sähkösavustin

-varamaski, + muuta vararoinaa..

--norjan kruunuja ;) heh heh

varmana paljon muutakin mutta noita juttuja nyt itse ehkä lähtisin roudaileen.
"kisaaja" no: 76.

http://www.touhula.net


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests