Sukelluskalastus-seurojen vuosikokous Raumalla 28.2.2015

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Sukelluskalastus-seurojen vuosikokous Raumalla 28.2.2015

Postby antti » 13.1.2015 15:50:51

Tervehdys!

Vuosittainen kokous, kaksi edustajaa/seura.

Lauantaina 28.2.2015 Hoitopisteellä Raumal (kellonaika tarkentuu)

Lukitaan kisakalenteri 2015, sekä tehdään tarvittavat sääntömuutokset.

voit laittaa osallistujatiedot : antti.olin(at)sukeltaja.fi

#57 Antti

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 26.1.2015 18:55:32

Moro!

Kellonaikatarkennus, aloitetaan kokoustelu hoitopisteellä klo 12

Antti #57

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 9.2.2015 15:23:11

MoRoo!!

Ilmoittautumisia jo kymmenkunta, kaikilta alla olevat tiedot jos tahtoo dyykkiluvan...

Ilmottautumiset Asap. mun meiliin (yllä)

NImi/syntymäaika/sosssu syntymäpaikka /asuinpaikkka /Ammatti

antti

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 24.2.2015 11:25:45

AIKATAULUTARKENNUS!!

Kokous alkaa Hoitopisteellä tasan klo 13.00 tulkaa vähän aikaisemmin, niin hoituu smalltalkit ensin. Ruokapaikka buukattu klo 16.00.

Tervetuloa!
Antti

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

Hieno huippari!!!!

Postby Maza » 1.3.2015 10:06:04

Kaikien aikojen huippukokous….

PJ Antti Olin laittaa jossain vaiheessa faktaa pöytään:

Muutama maistiainen kuitenkin alla:

SM-kisat Ukissa 25-26.7 la su…

HARRASTESARJA ON NYT PERUSTETTU!!!
Kaikissa kisoissa HC ( harraste core ) sarja, johon voi osallistua kaikki lajia aloittelevta ja henkilöt jotka eivät skauttaa. Harrastesarjan voittaja palkitaan aina Neljäntenä kisassa. Hieno uuditus, joka toivottavasti auttaa uusia ihmisiä osallistumaan kisatapahtumiin!!!!

TAIMEN ON POISTETTU KISAKALOJEN LISTALTA.

Tsemppiä T Rauma Posse ja tuhannet kiitokset Levoselle , jälleen upeista järjestelyistä.,…,

User avatar
antti
Posts: 143
Joined: 26.11.2004 12:32:08

Postby antti » 4.3.2015 17:17:57

Tervehdys!

Otteita Rauman huippukokouksesta.

Tapsa laittoikin jo kiskalenterit oman otsikon alle ja löytyvät myös Liiton sivuilta.


1.5.1 Taimen kisakalana poistetaan

1.5.2 Uusiin kalastusasetuksiin palataan, mikäli tulevat voimaan
mm. max kappalemäärät.

1.5.3 Monipiikkinen nuolenkärki sallitaan

1.5.4 Usean saalistetun kalalajin bonus pisteitä korotetaan;

3 lajia: 1500 pistettä, 4 lajia 3000 pistettä, 5 lajia 4500 pistettä..etc eli 1500 pistettä lisää 3 lajin jälkeen per uusi laji.

1.5.5 Prosenttilaskenta SM kisoissa otetaan käyttöön.

1.5.6 Extra poiju (mallia ”Mossala”) kielletään. Normaali merkkipoijun käyttö sallittu kts. Säännöt.

1.6 Kilpailujärjestelyt PRO vs. Relax sarja

H-sarja, eli Harrastesarja otetaan käyttöön kisoissa 2015.

Tarkoitus saada uusia-ja aktiivi kilpailemisen lopettaneita kisaajia takaisin. H-sarjassa jaetaan oma paras palkinto neljäntenä, yleis-sarjan
1-3 palkinnon jälkeen.
Ainoa rajoitus H sarjaan ilmoittautuvalle on Scauttikielto.

1.6.1 Maajoukkuepaikan lunastaneelle kilpailijalle ei määritelty minimiosallistumismäärää kauden kisoihin. Valiokunnalla oikeus päättää kulloinenkin edustus EM/MM kisoihin.

Tsemii!!
Antti

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 5.3.2015 12:46:53

Moro,

Ihan hyviä päätöksiä mm. taimenen poisto kisakaloista ja bonareitten lisäys.

Mutta minkä ihmeen takia palattiin siihen SM-kisojen prosenttimeininkiin? Sitähän kokeiltiin joskus 2005 ja kokeiluksi jäi. Täysin aivokuollut systeemi.

Voisiko joku perustella tän käyttöönoton? Omasta mielestäni tästä ei mitään suurta kehitysharppausta lajille tule, päinvastoin. Jippii.

-Jonkka/jäykkä insinööriosasto

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

jonken dhal

Postby Maza » 5.3.2015 15:35:40

Menneisiin ei kannata vedota. Nyt on uudet tuulet nya vindarna.
Kokeillaan sm-kisoissa vuonna 2015 ja jos toimii niin jatketaan….

nyt sm-kisoissa toka päivä on vähakalaisessa vekarassa. 3 kalaa on jo hyvä saalis. Ilman prosentti systeemiä tokalla päivällä ei olis mitään merkitystä ja kisa ratkaistais jo ekana päivänä Katanpäässä. SM-kisoissa pitää olla hyvä molempina päivinä, eikä yhden päivän jackpotin pidä olla ainut tapa voittaa sm mestaruus vaan olla hyvä molempina päivinä. Täsä suunnilleen perustelut…..

Mutta rankin pisteet tulee normaalisti eli kaikki kalat yhteen molemmilta päiviltä ja parhaan saaliin mukaan pojot. Eli periaatteessa sm kultaa voittanut henkilö ei saa välttämättä 130 ranking pistettä.

TÄMÄ ON ERINOMAINEN MUUTOS.

Pitää siis olla hyvä molempina päivinä jos haluaa voittaa Suomen mestaruuden, mutta yhdellä jackpotilla voi kuitenkin saad hyvät rankin pojot.

LOISTAVA UUDISTUS!!!!!

Ei SM-kisoja pidä voittaa yhden päivän saaliilla………...

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 5.3.2015 16:49:44

Ok, onhan tuossa puolensa. Tasaisuus on valttia. Mutta on jotenkin hullu ajatella, että jos esim. ekana päivänä oot jostain syystä ainoo joka nollanäkyvyydessä vetää yhden kalan, vaikka särjen, saat 100 pojoo. Tokan päivän alueella kalaa hemmetisti ja kaikki suolaa niin vitusti, mutta ekan päivän voittaja saa taas yhden kalan ja voittaa mestaruuden. Sillä on joku 101 pojoa. Eli kahdella kalalla mestariksi? Kertooko se jotain paremmuudesta?

Itse oon hyvin jääräpää ja tahkoon ahvenia ja usein hakkaan päätä lujaa seinään. Mutta mä nautin siitä. Olisi kiva säilyttää teoreettiset mahdollisuudet mestaruuteen myös ensimmäisen päivän jälkeen. Mulla yleensä eka päivä vituillaan mutta tokana taistellaan niin vitusti. Jatkossa voisin lähteä lauantaina himaan jos tulee nollaskaba. Mua kuitenkin kiinnostais enemmän mitali kuin yksittäinen läjä rankingpojoja. Veikkaan että aika monella muullakin. Kuitenkin niin pieni kourallinen tästä porukasta vetää tätä ihan tosissaan.

Amen.

-Jonkka

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO...

Postby Maza » 5.3.2015 20:54:17

Ei kannata vetää noita ääri ilmiöitä mukaan…
SM-kisat on aina heinäkuun lopussa parhailla paikoilla Suomessa, joten ei kukaan vedä nollaa ekana päivänä SM-kisoissa. Tämä systeemi mahdollistaa tasavertaiset päivät ja juuri sen, että voi esim olla eka päivä sisällä huonommassa näkyvyydessä ja tokana päivänä ulkona kirkaamassa vedessä, mutta luonnollisesti vähemmän kalaa….

Tsemppiä Jonkka…

Voitin viimeks SM-mestaruuden Katanpäässä, joten olet ennakko suosikki. t MÄ

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 6.3.2015 22:39:35

Moro,
Ei nää oo mitään ääri-ilmiöitä, vaan totisinta totta. Tossa mun esimerkissä päivät on vaan toisinpäin kuin kesällä tulee olemaan. Sen sijaan, että rukataan noita hemmetin sääntöjä joka ristuksen vuosi, niin voitaisiin vaikka kokeilla välttää keskikesän hankalia paikkoja, kuten tuo Vekara.

Sokee näkee otsallaankin että kalaa on sisällä ihan älyttömät määrät joten miks me tällä pienellä poppoolla mennään sinne ulos katsomaan pohjaa ja vittuuntumaan. Mulla on tunne, että tästä puljailusta hyötyy vaan muutama hassu tyyppi.

Hei, pitäiskö osallistua harrastelijasarjaan? Sais todennäköisesti paremmat palkinnot. Ja sitäpaitsi, mähän oon harrastelija.

Noh, onneks ens vuonna raumalla poistutaan taas tästä säännöstä. Historialla on tapana toistaa itseään.

-Jonookka /edelleen jäykkä insinööriosasto

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 6.3.2015 23:40:01

Ja vielä, mitä jos vaihdettais SM-kisojen päivät keskenään? Eka päivä vekarassa, toinen sisällä. Vekarassa 4 jätkää saa kalaa. Käytännössä mestaruus ratkotaan näiden jätkien kesken. Mikä jää motivaatioksi muille? Kurahousupuljaus lahnojen perässä vai kesähelteiset huurteiset kotikulmilla kissojen perässä?

Oli mikä oli, tää on ihan hemmetin syvältä. Johonki jackpottiin on ihan turha perustaa näitä juttuja. Milloin niitä on viimeksi tullut? Joskus kymmenen vuotta sitten. Ja mun mielestä suodaan se sille kuka sen ikinä saa kokea.

Ääh, ei jaksa.

Jonkka / väsynyt insinööriosasto

pete
Posts: 314
Joined: 27.10.2005 16:15:03
Location: suur-salo

heh

Postby pete » 7.3.2015 2:22:15

sama sääntöjen rukkaaminen vaan jatkuu...suolapulssilla jos odotettu vaikutus niin taas pisteet muuttuu...Jonkka sä oot äijä!!!
jackpotti on kirosana jos menee "vahingossa" väärään kisaajaan???
on se nyt piru jos kisassa jollain tulee hyvä saalis niin pitäs olla nöyränä ja sanoo et tää nyt oli tämmönen jakpotti et oon pahoillani et näin kävi en tiedä mikä meni vikaan....niin se vaan on et kalaa on meressä ja jokaisella samat mahdollisuudet siihen "sattuma jackpottiin kokemuksesta riippumatta ja jos joku nyt sen saa niin siitähän pitäs olla tyytyväinen et sellanenkin kokemus eteen tulee? tsemii kaikille tähän vuoteen!!!
olkoon vuosi armollinen ja vierailkoon jäkpot jumala jokaisen kisaajan saalissa.....oikeesti hyvät meiningit teille kaikille jotka meressä uurastaa

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

YO!!!

Postby Maza » 7.3.2015 14:09:42

Jokaisessa kisassa JACKPOT on kaikkien tavoite. Ja niin kuin viimeiset 2 kautta on meillä ollut yli 10 eri KISAN voittajaa….

Karhu
Levonen
Pyykkö
Jaatinen
Nikke
Raitokari
Nuutine
Siivonen
Tamminen ( lahdesta )
Siitonen

TÄMÄ on uskomaton määrä porukkaa, Tanskassa ja Norjassa aina, SIIS aina samat voittajat. Mitä tällä on tekemistä SM-prosenttipistelaskun kanssa, no ehkä se, että jos kaikissa muissa kisoissa paitsi sm-voittaa Jackpotin saaja, niin miksei sm-kisoissa voida hakea mestaruutta niin kuin mäkihypyssä . Pitää onnistua molemmilla hypyillä, eikä vain toisessa hypyssä. SM-kisojen eli kaksipäiväisten kisojen tarkoitus on juuri hakea parhaat kalastajat kahden päivän suorituksen perusteella. Kun kaikissa muissa kisoissa voittaja haetaan yhden päivän tuloksella.

Sm-kisat on siis oma juttunsa ja tätä näkökulmaa vasten on hienoa, että prosenttisysteemi otettiin käyttöön, koska se juuri korostaa sitä, että pitä olla hyvä molempian päivinä. Sen takia tämä syteemi on käytössä myös kansainvälisissä kisoissa.

Ja nyt erityisesti kun ollaan menossa VEKARAAN, jossa huippusaalis on 2 siikaa 2 ahventa, kampela ja Lahna. Niin tätä vasten erityisesti on järkevää, että on prosenttisysteemi. Jokainen tietää, että muutama kala on helvetin tärkeä. Ja hienoa, että sen kaikki tietää etukäteen. Sitä paitsi vekarassa on yleensä näkyvyyttä 3-7 metriin, joten on se vaan helvetin hieno mesta kalastaa. Ja mun mielestä on törkeen hienoa, että sm-kisoissa ollaan ensin Katanpäässä ja sitten Vekarassa. Ja järjestelijät kuljettavat kisaajia ensin 22 km ja toisena päivänä 17 km. Joten saisi kisaajat olla tyytyväisiä tästä palvelusta.

Jonkka, kannattaa kysyä tyypeiltä, jotka on ollu Vekarassa ovatko tykänneet kisata siellä…Tervetuloa, Jee ja jee T Mä

User avatar
Jonkka
Posts: 53
Joined: 4.11.2004 17:02:21
Location: Vantaa

Postby Jonkka » 7.3.2015 15:26:11

Moro,

Mä oon vahvasti vaan sitä mieltä, että riippumatta siitä miten ensimmäinen päivä meni, tulisi olla mahdollisuudet mestaruuteen. Säilyy ihan jokaisella se mielenkiinto viimeiseen minuuttiin asti. Se ei oo mun silmissä yhtään kovempi jätkä saako se kalat yhden vai kahden päivän aikana.

Mäkihyppyvertaus toimii osittain. Siinä tosin toiselle kierrokselle pääsee 30 jätkää, ei pahimmillaan vain se muutama tyyppi. Okei, nyt mennään niin että eka hypätään pikkumäestä ja sit harpataan suoraan lentomäkeen. Toki silläkin tavalla voittaja saadaan selville.

Mutta jos halutaan varmistaa, että kenelläkään ei käy niin iso pulla että voittaa yhden päivän saaliilla niin laitetaan mieluummin kappalemääräiset rajat. 10 ahventa, esim ja that`s it jne. Mutta ei herranjumala niin että äkkikuolema tulee jo ensimmäisenä päivänä. Jollekin se tulee, se on tosi. Miks me tapetaan fiilis?

Hyvät kisat saadaan, niinkuin aina, vaikka nurinaa tulee jostain joka kerta. Nyt se oon mä joka marisee. Liekö soraa pillussa?

-Jonkka

User avatar
Elimuli
Posts: 36
Joined: 6.9.2013 11:54:40
Location: Turku

Amatöörin näkemys

Postby Elimuli » 7.3.2015 17:17:07

Morjes !

Ilmeisesti Raumalla oli aikalailla pro-jaosto keskustelemassa asioista ja tekemässä päätöksiä. Hyvä niin, sillä kokeneilla konkareilla on varmasti paras näkemys lajista ja sen kehitykseen vaikuttavista päätöksistä.

Itselleni viimekesän Sm-kisat olivat ensimmäiset ja tähän mennessä viimeiset kisat. Satuin osumaan Hohkurin vanavedessä ensimmäisenä päivänä loistaville lahnamestoille ja pärjäsin ekana päivänä hyvin. Toisena päivänä suoritus taantui omalle tutulle tasolle pariin surkeaan haukeen. Ekan päivän saalis kuitenkin riitti kokonaiskisassa ihan siedettävään tulokseen, sillä se oli oikein vain ja huomattavasti parempi kuin suurimmalla osalla toisen lähtöpaikan kisaajista. Kyseessä oli siis oikein sanan varsinaisessa merkityksessä aloittelijalle osunut jackpot. Muutenkin kyseisen lähtöpaikan valtasivat Hohkurin lisäksi amatöörit, jotka saivat sieltä hyvin kalaa. Tämä oli ilmeisesti huono juttu, sillä Saaristomeri Openin kärkikahinoihin pääsi amatöörejä, jotka osuivat tuurilla mestoille. Jos samaisille mestoille olisi osunut tekijämiehiä, olisi se varmaankin laitettu kokemuksen ja kivenkovan scoutin ansioksi.

Tuon prosenttisäännön vaikutukseenhan vaikuttaa aika pitkälti kahden kisa-alueen kalaisuuden ero. Mielestäni Mossalassa sääntö olisi ollut turha, sillä molempina kisapäivinä joku onnistui löytämään ison kasan kalaa. Se oli vain enää taidosta tai tuurista kiinni kuka. Jos selittäjäksi otetaan tuuri, häviää mielestäni uskottavuus koko kisoilta. Muutenhan voitais vaikka juoda kaljaa rannalla ja heittää sijotukset nopalla.

Jos ymmärsin oikein, niin tänävuonna kisapäivien odotetuissa kalaisuuksissa on keskenään melkoinen ero. Ehkä tässä tapauksessa säännössä on järkeä. Tietenkin voi miettiä onko kisa-alueet valittu järkevästi. Varmaan on, jos halutaan Sm-kisojen voittajaksi kalastaja, joka pärjää kaikissa olosuhteissa. Ideahan oikeastaan ihan loistava miettien lajin urheilullisuutta. Toisaalta jos kisa-alueet poikkeavat toisistaan huomattavasti ja ovat melkeimpä omia kisojaan, voisihan saman monipuolisuuden nimissä Suomenmestaruuden ratkaista rankingpisteillä.

Se pistelaskusta. Yksi asia on aivan varma: aloittelija on aivan pihalla kumpaan sarjaan osallistua. Varsinkin junnu. Olin viimevuonna junnusarjan kolmas ja ekan päivän saaristomeriopenissa neljäs. Olen silti aivan amatööri. Osallistunko junnuna automaattisesti aikuisten pro-sarjaan, vai onko junnuillakin scouttikielto? Mielestäni harrastesarja on hieman turha, sillä laji on luonteeltaan sellainen, että muiden kilpailijoiden taso ei vaikuta oman kilpailun mielekkyyteen (vertaa jääkiekko tai vaikkapa nyrkkeily, joissa tasoluokat ovat välttämättömät).

Siinä aloittelijan ajatuksia ja ääneen pohdintaa.

T: Ihan pihalla oleva junnu/amatööri/kilpasarjalainen. The fuck ?

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

hyvää keskustelua...

Postby Maza » 7.3.2015 17:53:24

Mehän yritetään tehdä kaikki mahdollinen, että nuoret-aloittelijat-naiset ja pro tyypit olis kaikki mielissään tulossa sm-kisoihin. Sen takia on juuri laitettu erillaisia lähtöpaikkoja ja eri alueita. Jos olisi vain yksi alue ja ykis maali, niin onhan se selvä, että yllätysmahdollisuus pienenee. Meidän erikoisjutut lisää juuri aloittavien tyyppien menestys mahdollisuuksia.

Harrastesarja on tarkoitettu erityisesti ihmisille, jotka haluavat osallistua kisoihin ja NAUTTIA TUNNELMASTA JA KALASTUKSESTA. Heidän päätavoitteenaan ei ole voittaa kilpailua. Valinnan harrastesarjaan osallistumisesta tekee siis jokainen itse. Jos haluaa menestyä on luonnollisesti skauttaamisesta ( yleensä ) hyötyä. Skauttaajat ottaa osaa yleiseen sarjaan. Jos haluaa verrata tasoaan muihin aloittelijoihin ja porukkaan, jotka nauttii enemmän kisatunnelmasta NIIN valinta on harrastesarja.

Jos olet nuori osallistut automaattisesti sm-kisoissa nuorten sarjaan.
Jos olet nainen osallistut luonnollisesti naisten sarjaan.

Nainen tai nuori päättää osallituuko harraste vai yleiseen sarjaan.

Eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Haluttu vaan helpottaa uusien ihmisten ja jo kisoissa käyneiden ihmisten osallistumista hienoihin tapahtumiin…

Sen verran pitää sanoa teille kiukuttelijoille, että Suomen mestaruus KISOISSA haetaan henkilöä, joka pystyy kalastamaan tasaisesti hyvin kahtena päivänä. Se tarkoittaa, että on kuntoa kahden kisapäivän suoritukselle ja myös stressin sietokykyä kahden päivän suoritukselle. Meillä on 7 muuta kisaa, jossa kuntoa tarvitaan vain yhdelle päivälle. SM-kisat EI OLE kaksi yhdenpäivän kisaa laskettuna yhteen VAAN yksi KILPAILU, johon vaikuttaa molempien päivien suoritukset. NIIN KUIN AINA, myös prosentti laskun mukaan. Prosentti lasku tekee vain molemmista päivistä tasavertaiset. KAI TE NY YMMÄRRÄTTE MIKSI TÄÄ ON OTETTU MAAILMALLA KÄYTTÖÖN KAKSI PÄIVÄISISSÄ KISOISSA!!!! kai näitä asioita on mietiity kun päätöksiä tehdään.

Ja miksi valitaan alue, VEKARA, joka ei ole maailman kalaisin. NO SAATANA SIKSI; ETTÄ SIELLÄ ON HELVETIN HYVÄ NÄKYVYYS; LÄMPIMIÄ LAHTIA; AHVEN RUOHOA HELVETISTI JA ULKOMEREN REUNA JOTA UI VAELLUSIIAT!!!!

kaikkemme tehdään, jotta jengi viihtyis ja kävis kisoissa, YRITTÄÄ NY YMMÄRTÄÄ. Katsotaan nyt miten tää vuso menee ja pohditaan Raumalla.

MEIDÄN LAJIN ON KEHITTYNYT JA PYSYNYT HELVETIN MIELENKIINTOISENA SEN TAKIA KUN OSATAAN HETI TARTTUA ASIOIHIN JA TEHDÄ KEHITTÄVIÄ MUUTOKSIA; EIKÄ SAATANA JÄÄDÄ MUUTOS VASTARINTAAN…

tässä teille…

https://www.youtube.com/watch?v=555cwB7k_oM

T MÄ
Last edited by Maza on 7.3.2015 18:19:49, edited 1 time in total.

User avatar
Maza
Posts: 3120
Joined: 4.11.2004 0:43:32
Location: Uusikaupunki, Finland

hyvää keskustelua...

Postby Maza » 7.3.2015 17:53:58

Mehän yritetään tehdä kaikki mahdollinen, että nuoret-aloittelijat-naiset ja pro tyypit olis kaikki mielissään tulossa sm-kisoihin. Sen takia on juuri laitettu erillaisia lähtöpaikkoja ja eri alueita. Jos olisi vain yksi alue ja ykis maali, niin onhan se selvä, että yllätysmahdollisuus pienenee. Meidän erikoisjutut lisää juuri aloittavien tyyppien menestys mahdollisuuksia.

Harrastesarja on tarkoitettu erityisesti ihmisille, jotka haluavat osallistua kisoihin ja NAUTTIA TUNNELMASTA JA KALASTUKSESTA. Heidän päätavoitteenaan ei ole voittaa kilpailuja. Harrastesarjaan osallistumis valinnan tekee siis jokainen itse. Jos haluaa menestyä on luonnollisesti skauttaamisesta ( yleensä ) hyötyä. näin luonnollisesti ottaa osaa yleiseen sarjaan. Jos haluaa verrata tasoaan aloittelijoihin ja muihin, jotka nauttii enemmän kisatunnelmasta valinta on harrastesarja.

Jos olet nuori osallistut automaattisesti sm-kisoissa nuorten sarjaan.
Jos olet nainen osallistut automaattisesti naisten sarjaan.

Nainen tai nuori päättää osallituuko harraste vai yleiseen sarjaan.

Eihän tossa mitään ihmeellistä ole.

Sen verran pitää sanoa teille kiukuttelijoille, että Suomen mestaruus KISOISSA haetaan henkilöä, joka pystyy kalastamaan tasaisesti hyvin kahtena päivänä. Se tarkoittaa, että on kuntoa kahden kisapäivän suoritukselle ja myös stressin sietokykyä kahden päivän suoritukselle. Meillä on 7 muuta kisaa, jossa kuntoa tarvitaan vain yhdelle päivälle. SM-kisat EI OLE kaksi yhdenpäivän kisaa laskettuna yhteen VAAN yksi KILPAILU, johon vaikuttaa molempien päivien suoritukset. NIIN KUIN AINA, myös prosentti laskun mukaan. Prosentti lasku tekee vain molemmista päivistä tasavertaiset. KAI TE NY YMMÄRRÄTTE MIKSI TÄÄ ON OTETTU MAAILMALLA KÄYTTÖÖN KAKSI PÄIVÄISISSÄ KISOISSA!!!! kai näitä asioita on mietiity kun päätöksiä tehdään.

Ja miksi valitaan alue, VEKARA, joka ei ole maailman kalaisin. NO SAATANA SIKSI; ETTÄ SIELLÄ ON HELVETIN HYVÄ NÄKYVYYS; LÄMPIMIÄ LAHTIA; AHVEN RUOHOA HELVETISTI JA ULKOMEREN REUNA JOTA UI VAELLUSIIAT!!!!

kaikkemme tehdään, jotta jengi viihtyis ja kävis kisoissa, YRITTÄÄ NY YMMÄRTÄÄ. Katsotaan nyt miten tää vuso menee ja pohditaan Raumalla.

MEIDÄN LAJIN ON KEHITTYNYT JA PYSYNYT HELVETIN MIELENKIINTOISENA SEN TAKIA KUN OSATAAN HETI TARTTUA ASIOIHIN JA TEHDÄ KEHITTÄVIÄ MUUTOKSIA; EIKÄ SAATANA JÄÄDÄ MUUTOS VASTARINTAAN…

tässä teille…

https://www.youtube.com/watch?v=555cwB7k_oM

T MÄ

User avatar
Elimuli
Posts: 36
Joined: 6.9.2013 11:54:40
Location: Turku

Postby Elimuli » 7.3.2015 21:22:32

Itellä ei ollut tarkoitus kitistä. Pisteytysasiat ei henkilökohtaisesti ole lähellä sydäntä. Lähinnä ihmetetyttää harrastesarjan tuoma lisäarvo kohderyhmälle, johon itse vahvasti kuulun :) Toisaalta ei kai sen perustamisesta sen suurempaa haittaakaan kenellekään koidu.

pete
Posts: 314
Joined: 27.10.2005 16:15:03
Location: suur-salo

mitä mitä

Postby pete » 7.3.2015 23:32:40

ei tääl kukaan mitään kiukuttele tää o järmäämistä


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 103 guests