Varusteita hankkimaan. Apua

Keskustelua suomeksi. Kaikki rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä aiheita ja keskustella.

Moderator: Maza

samekela
Posts: 53
Joined: 19.4.2014 10:58:10
Location: Kangasala

Varusteita hankkimaan. Apua

Postby samekela » 19.10.2015 22:37:38

Moikka!
Tilaan itelle varusteita ja haluaisin kysyä neuvoja!

Lautta:
Olen mennyt ilman lauttaa. Minkälainen kannattaa hankkia? Naru kannattaa varmaan olla venyvä? mitä ominaisuuksia lautassa kannattaisi olla? Luulen, että siinä olisi kyydissä juomaa, croksit, varavalo ja saaliit. Mitä muuta teillä on lautassa mukana?

vara nuoli ja kumit.
Mulla on omer cayman camu hf 75 harppuuna. Ajattelin ostaa varanuolen ja varakumit pahanpäivän varalle. Samalla mietin wishbonea, kun alkuperäisen vääntäminen nuolen hahloon on haastavaa pimeässä. Naru olisi varmaan parempi. Onko evä-mallinen nuoli parempi, kuin hahlo mallinen nuoli? Voinhan hankkia eri-merkkisen kumin ja siihen paremman wishbonen.


Mulla on polvessa 2 reilua reikää ja polvi alkaa muutenki olla aika repaleinen. Mistä saisi jotain neopreeni paikkoja? liimalla saisi varmaan laitettua vahvikkeen polven päälle.

kamppeet on kulkenu ikea-kassissa, mutta harkitsen myös varuste laukkua. Onko niissä eroja?

Kiitos jannut!!!

User avatar
-Mikael-
Posts: 327
Joined: 6.6.2008 11:20:32
Location: Pori

Postby -Mikael- » 20.10.2015 10:06:20

Lautta: jos tarkoitus pääasiassa fisustaa kaislikoissa tai lähellä venettä/rantaa niin peruslautta mun mielestä riittää. Mut jos tulee uimista tarviit kamoille tilaa niin suosittelisin okipan pikku huntteria tai sitten oikeen kunnon sohvaa :) mahtuu tavarat, näkyy pitkälle ja sen kaa on kiva uida.

Pyssy: naruwishbonet on mun mielestä ehdottomasti parhaat. Ite käytän norminuolia en siis noita haineviä ja ne on toimineet ihan hyvin.

Neopreenistä en tiiä ite oon pyytänyt firmoja laittamaan tilkkuja tilausten mukaan :) kai sitä voi jostain ihan ostaakkin.

Kassina toiminut nyt 6v omerin megadryback ja tuntuu vaan kestävän ja kestävän. Eli se ainakin on laadukas (y)

-mikko-
Posts: 65
Joined: 8.8.2011 15:28:48
Location: Helsinki

Postby -mikko- » 22.10.2015 16:32:21

Mä tilasin kesällä Okipa 2:n, joka auttaa melkosesti uintia, vaikka onkin kompaktin kokoinen ja menee heittämällä esim. auton takakonttiin. Toi tuo pintauintiin samaan tyyliin apua kun fillari kuivalla maalla etenmiseen;)

User avatar
TuukkaG
Posts: 45
Joined: 3.7.2014 17:19:38
Location: Kangasala

Postby TuukkaG » 22.10.2015 18:15:00

Itellä kävi tuossa taanoin niin et kattelin varaosia harppuunaan (twinthunder) niin pelkkä keihäskin ois maksanu 40-50e ja vastaavanlainen hieman uudempi malli vaan 90e joten päädyin samaan rahaan tilamaan uuden pyssyn. Nyt jos jompikumpi sippaa niin pystyn ottaa toisesta pyssystä varaosia toiseen ja hommat jatkuu.

Ite oon kanssa kuitenkin niin pihi et 1. joko laitan kamat kotona päälle tai 2. kuljetan kamat juurikin tuollaisessa ikean kassissa. Ite kiertelisin kirppareita/selaisin tori.fistä jotain vetolaukkuu/lätkäkassia kamoille niin jää rahaa vähän muuhun :wink:

Sami.M
Posts: 229
Joined: 13.4.2012 23:31:43
Location: Lohja

Postby Sami.M » 23.10.2015 10:56:10

Jos kisaaminen kiinnostaa niin ehdottomasti hankkimaan isompi lautta, mutta muuten pienempi lautta esim just okipa2. itsellä varustekassina Mares Attack Titan https://www.sukellustukku.fi/bag-attack-titan-sf Mahtuu kaikki. eli okipa2 pohjalle, painot, märkäpuku, räpylät ja vielä vaikka joku haalari.


Return to “Yleistä”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests