Mares harppuunat! .... plussia ja miinuksia?

Moderator: Maza

User avatar
JarmoK
Posts: 207
Joined: 15.6.2011 19:42:29
Location: Lieto

Mares harppuunat! .... plussia ja miinuksia?

Postby JarmoK » 16.6.2011 7:38:45

Moi

Varustenetis, olis alta 200€ Mares Phantom harppuunoita.

Olisko jollain kokemuksia kyseisista peleistä, itse oon siis vasta EHKÄ aikomas harppuuna kalastuksen pariin joten lukemani mukaan joku 75 cm vois olla aluksi hyvä peli Suomen vesiin???

Paineilmatoimisiakin aattelin mut ne ei taida olla soveliaaita alottelijoille, vaikka pyörivätkin samois hintaluokissa.
Mikäs nois paineilma vehkeissä ( Mares tai joku muu merkki) olis plus ja miinus?

Omeria moni suosittelee näköjään mut niihin taitaa tarvita ostella lisä osia samantien.

Eli helpolla laatua ja suht koht edullisesti olis ajatuksissa, kun ei tiiä vielä jatkuuko harrastus sen ihmeemmin, käytettyi en nyt viitti aatella kuitenkkaan. Haluisin siis pelin joka on Ready To Go eli lataus ,tähtäys ja ... huti :D

ps. räpylät, maski ja snorkkeli jo onkin, seuraavaksi sitten vissiin märkäpuku, nii ja ne kaikki muut ... tarpeelliset :D

kiitos vastauksista etukäteen

coppis
Posts: 63
Joined: 14.7.2006 18:16:28

Postby coppis » 16.6.2011 8:46:36

Itellä on yks Instinct GT 55 ja ihan ok. Ainut vaan, että noi Maresit suomessa maksaa melkeen tuplasti sen mitä joku parempi Omer. Eli sinänsä en nää kauheesti ideaa niitä ostaa.

Plussia ainakin omassa mallissani:
+ todella kevyt
+kahva on loistava käteen ja sen kulma just oikea
+tarkka ja hyvä tähdätä
+tosi pehmeä ja hyvä laukaisu

-kalliimpi kun muut
-muovisempi. omassa kahva jo vääntyilee vähän miten sattuu ja muutenkin rakenteeltaan ja kestolta todella kaukana esim. jämäkistä ja varmoista Omereista
-siimalinjat ja lataus huomattavasti konstikkaampaa kun Omerissani/Cressin Comanchessa.

Omereihin ei tarvitse ostaa erikseen mitään lisäosia. Niissäkin tulee normi nylonnaru mukana. SfStoresta saat kylläkin 2e valmiiksi laitetut siimat harppuunaasi. Maresiin saat laittaa itse omat siimat tai tyytyä huonompaan nailonnaruun.

User avatar
JarmoK
Posts: 207
Joined: 15.6.2011 19:42:29
Location: Lieto

Lisä ihmettelyy vielä

Postby JarmoK » 16.6.2011 15:47:15

Omeriin saatan päätyä suosittelujen perusteella, laadukas peli taitaapi olla ja varaosiakin taitaa saada mutkattomasti.

MUTTA mikä olis hyvä lingon pituus miehelle jolla tuo näkö on vähän niin ja näin , eli lähelle nään mut kauemmaksi tarttis olla jo silmälasit maskin sisällä.

Näössä monen moista vikaa, eri paria huonot :) ja jotain sylinteri vikaakin, ulkonäköön oon kyl aika tyytyväinen ja nii on toi kumppanikin :D

Joku kirjoittaa että 75cm olis suomes maksimi.... oma pituus siin 176cm ja käsi olkapäästä nyrkkiin n.60cm.


Omerilla noita malleja on vaikka kuinka eli mitä suosittelisitte ja miksi? ... entäs ne huonot puolet ... hinnal ei niin välii kauheesti oo kuhan jää alle 200 sadan.

Omer Cayman on ollut ostetuin viime vuonna ja ilmeisesti hyvästä syystä?

kiitokset vastauksista jälleen etukäteen.

Jamppa


Return to “Uudet harrastajat - Beginners”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests